Torsdagslista

21 mars 2013

När vaknade du imorse?
Vaknade som vanligt en timma innan larmet ringer (klockan sju för att vara specifik). Har på senare dagar utformat någon form av jättepunktlig väckarklocka i huvudet. Min kropp vet liksom av sig själv att den måste upp och ta mediciner.

Vad var det första du tänkte när du vaknade?

Något i stil med "Like clockwork", förmodligen.

Har du ringt någon imorse, vem och vad sa ni?

Nej, ringer sällan folk på morgonen.

Vilket humör är du på?
Har varit på ett väldigt produktivt och inspirerat humör idag. Har hunnit med massvis med saker. Tex laga en brakfrukost, tagit veckans blodprov, handlat, städat, skickat brev till farfar, bakat bröd osv. 


Vad har du på dig just nu?
En senapsgul långärmad magtröja och ett par långkalsonger.

Har du ont någonstans?

Nepp! Oerhört glad över det.

Om du fick välja vad som helst att äta just nu, vad är du då sugen på?
Har det lite svårt med mat för tillfället, nu när magen är som den är. Äter mest för att jag vet att jag måste. Men kanske dagens frukost? Solrosbröd med avokado/kesoröra, smoothie (gjord på apelsin, nektarin, jordgubbar, yoghurt och kokosolja), grönt te från Indiska och en kopp kaffe. Yum!



Hur mycket var din senaste lön på?

Oj. Så länge sen att jag inte minns. Har för mig att jag fick mer än vad jag hade förväntat mig i alla fall.

Vad köpte du när du drog ditt kort senast?
De här fina bokmärkena:
Vilken var den första hemsidan du gick in på på internet?
Mina startsidor är TeuxDeux, Lomography, Bloglovin och SVTplay. Annars kollar jag alltid Instagram och Tumblr först medan jag fortfarande ligger kvar i sängen.

Vad ska du göra ikväll?

Eftersom jag har återupptäckt den mest briljanta serien så ska jag nog ligga i sängen och kolla på den. Mad Men, that is.

Vilken är den första låten du sätter på idag?
Har bara lyssnat på Morgonpasset idag. Tror att den första låten kan ha varit Thrift Shop?

Vad tycker du om din blogg?

Haha ja, den är väl helt OK. Kul att ha något kreativt att lägga ned sin tid på medan man är arbetslös.

Vad gjorde du för exakt en vecka sedan, den här tidpunkten?

Antagligen det jag brukar göra på kvällarna. Kolla på serier eller vlogs på Youtube.

Tror du att du kommer få en komplimang idag, för vad?
Får ju komplimanger dagligen av Maxen. Idag fick jag exempelvis höra att jag är fin och att jag bakar gott bröd.

När fotade något senast, och vad?
Har fotat hela dagen faktiskt! Känner mig som sagt väldigt produktiv och inspirerad idag. Sminkade mig för första gången på veckor också, så jag kände att det kanske var dags för ett litet självporträtt:

(Känner mig snyggare upp och ner)

Har du gjort av med pengar idag, på vad?
Yes. På grönsaker, solrosfrön, kokosflingor och bokmärken.

Om du sträcker ut ditt ben rakt ut, vad snuddar du vid då?
En filt.

Vad har du på dig idag?
Under dagen hade jag på mig min nya peplumtröja från Mango och ett par jeans, för ovanlighetens skull. (Ursäkta bilden, var tvungen att föreviga att jag tagit blodprov)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar