Studenten 2011

07 juni 2013

Nu är det cirka två år sedan min studentdag gick av stapeln. Eftersom jag inte hade någon blogg på den tiden tänkte jag att det kanske vore lite väsentligt att visa upp dessa bilder för omvärlden, då studenten var den mest oförlikneliga och euforiska dagen jag någonsin upplevt. Några tips på vägen till er som ännu inte hunnit uppleva denna stora dag; drick litervis med bärtz/champagne/valfri spritsort, röj satan, och skrik om hur jävla bra ni är (så länge rösten bär, därefter får man förlita sig på sin visselpipa).

LC-A + Fujichrome Sensia 100 (vänddia)

26 kommentarer:

  1. Alltså kan inte förstå att detta är TVÅ år sedan?!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men ELLER HUR?! Blir så nervös att två år kan flyga förbi så fasligt fort!

      Radera
  2. Vilka härliga studentbilder!

    SvaraRadera
  3. vad fin blogg du har, alltid roligt att hitta någon annan som också håller på med analogt fotografi! fotograferar du svartvitt också, isåfall framkallar du det själv eller skickar du iväg bilderna?
    ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Åh, så du har också en analog foto-blogg? Ska definitivt kolla in den! Måste erkänna att det är ytterst sällan som jag fotar i svartvitt (önskar att jag gjorde det mer), men de gångerna jag har gjort det så har jag framkallat själv. Det samma, kära du!

      Radera
    2. Ingen orsak! Jepp, har fotograferat analogt i typ fem år och håller på med konstfoto inom det. altså konstfoto med analogt fotografi som utrycksmedel. ska deffinitivt spara din bloggadress och kika in hädanefter! Jag önskar igen att jag fotade mera färg, dock tycker jag svartvitt är roligare iochmed framkallning och förstoring och allt vad det innebär. jag känner mej så hemma i mörkrummet. men nu har jag köpt på mej ett lager färgfilm för sommaren, har precis ärvt en gammal minolta med diverse objektiv till den och är så ivrig på resultatet! vad för kamera har du för att fotografera mellanformat?
      än en gång, ha det fint!

      Radera
    3. Wow, låter helt underbart! Ja, jag saknar mörkrummet som tusan. Vi hade ett i gymnasiet (läste linjen Foto, Film och Grafisk Design) och jag huserade där titt som tätt. Köpte tom en framkallningsdosa förra sommaren med planen att börja fota mer svartvitt och framkalla själv, men det blev liksom aldrig av. Ska nog försöka på nytt denna sommaren. Du kanske kan tipsa om vettiga kemikalier för framkallning? Har hört att Ilford ska vara super, men det är allt jag vet haha. Om du vill börja fota mer med färg tycker jag att du definitivt borde testa på vänddia (eller cross processing som det annars kallas)! Man blir alltid överraskad av resultaten och det är så kul och spännande. När jag fotar mellanformat använder jag mig av min Diana F+, älskar ljusläckorna den genererar. Desamma du!

      Radera
  4. Gillar verkligen bilderna och älskar speciellt att du fått dem se riktigt somriga ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack så jätte mycket! :-)

      Radera
  5. Jag kommer att använda mig av denna infon. Enormt intressant!!!!

    SvaraRadera
  6. Åh så fint. Älskar dina dubbelexponeringar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad snällt- tack du! Och jag älskar att ta dubbelexponeringar, haha! :-D

      Radera
  7. Åh, älskar de dubbelexponderade!

    SvaraRadera
  8. helt fantastiska bilder.

    SvaraRadera
  9. Åh, ljuvt! Studenten för mig är ganska neggiga minnen. Det var fint att se det lite såhär drömskt. Ser ut som att ni hade en härlig dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack du <3 Men, så tråkigt att höra. Det var det! Gick på moln hela dagen :-)

      Radera
  10. Fina bilder. Älskar det analoga!

    SvaraRadera
  11. shit maaaan, så fint!111111

    SvaraRadera