Ett återupplivande

04 september 2013

Hej vänner, himla länge sedan sist.
Tog en paus härifrån under sommaren, då jag har haft det rätt så fullt upp. Så här kommer en lite resumé på det som har hänt:
Fick ju som tidigare berättat jobb på Swedbank under sommaren, där jag spenderat en mycket stor del av min tid. Jag har fått chansen att göra diverse nyttiga utbildningar, stått i kassan och uträttat kunders önskemål, samt förberett motviliga kunder på bankens arbete med att bli kontantfria. Stundvis har det varit så himla påfrestande och stressigt, i synnerhet pga att jag blivit väldigt sjuk i perioder. Men mestadels har det varit superroligt och mina kollegor har varit helt underbara.

Har även flyttat ut från min pappas lägenhet och in i ett eget bo tillsammans med Max. Erbjudandet dök magiskt upp i mitten av juni, och två veckor senare flyttade vi in i vår egna tvåa på sextio kvadrat.

Annars har jag hunnit med att äventyra med vänner, haft en helt fenomenal midsommar, badat, fiskat, festat, åkt på en dygnseskapad till Borlänge, klämt sönder min högra stortånagel, spelat in en bästavänvideo med min Victoria, ätit sushi för första gången(!), läst i mängder, fotat, badat badkar (!!!! har aldrig haft badkar förens nu och badbomber från Lush är det bästa som finns!!!!), tagit avsked av allas våran Josefin som flyttat till Umeå, hängt på parkbio, dansat på kräftskiva, och bokat resa till Budapest med min Ellen till mitten av September (så taggad!!!).
Canon AE-1 Program + Lomography Redscale XR 50-200

Så ja, that's that. Nu för tiden är jag arbetslös igen och sitter hemma och samtalar med mina orkidéer. Med andra ord har jag all tid i världen att återuppta bloggandet.
Fridens liljor!

P.S. Vill tacka alla er som då och då kikat in här och lämnat fina kommentarer trots bristen på aktivitet. Ni är så förbannat fantastiska!!

6 kommentarer: