Blundar tills jag skymtar lyckan och jag vet att allt är för bra nu

23 oktober 2013

Har under sommaren testat Praktican som jag fick i maj. Tycker om den hemskt mycket. Den är lätthanterlig, mindre än mina andra analoga systemkameror, och så fick jag ju en massa roliga objektiv med. Dessvärre testade jag den ihop med en film som också den var ny för mig, Lomography Sunset Strip 100, som jag tyvärr inte kom lika bra överens med. Hade gärna provat kameran igen med en mer neutral film, men nu har metallplattan med slutartiderna lossnat och försvunnit. Ska se om det går att att klistra dit något eget. Om jag inte lyckas klura ihop något så är detta den första och sista rullen jag lyckats knäppa med min kära Praktica B100.
September 2013 September 2013September 2013September 2013 September 2013 September 2013 September 2013
Praktica B100 + Lomography Color XPro Sunset Strip 100

4 kommentarer:

  1. Tycker dock att nästan inga av lomos ISO 100 filmer (eller lägre, som X Tungsten) funkar speciellt bra i Sverige trots den strålande solen vi faktiskt kan ha på somrarna :< bleeh får flytta till varmare breddgrader haha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tycker du? Jag älskar ju både Tungsten och Redscale XR (enligt mig två av de bättre Lomo-filmerna!), sen tycker jag också att den vanliga CN 100 är i samma klass som vilken 100iso-film som helst. Egentligen är det bara denna som jag blivit riktigt besviken på :-/ Men det är sant, ett sydligare klimat skulle definitivt underlätta :-)

      Radera
  2. alltså du tar så fantastiska och drömmiga bilder!! blev väldigt kär i din blogg iallafall

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj oj oj, tack så himla mycket!

      Radera