Paul & Joe

25 november 2013

Hej finisar. Måste tipsa om ett sminkmärke jag använt i sisådär ett år nu, nämligen Paul & Joe. Är så himla förundrad över att de knappt har nämnts i beautyguru-sfären (har ju tidigare berättat att jag är helt knäpp i en massa youtubers, däribland en mängd makeup-personer). Jag menar, produkterna har ju verkligen allt en kan önska sig (eller i alla fall jag) - de är superbra, dösnygga och fungerar utmärkt till min bleka och torra hy. Därför tänkte jag idag upplysa er om detta franska kosmetikmärke bestående av bedårande förpackningar.
Paul & Joe
Paul & Joe Protective Foundation Primer UV
Denna primern är så fantastiskt återfuktande. Utan den hade mitt ansikte skrumpnat ihop med det samma. Den täcker smidigt över mina minirynkor och torra/fnasiga områden, samt sitter som berget. Men den bästa egenskapen är nog ändå att den har hela SPF 40, så galet bra för min solöverkänsliga hud. Sen har den ju även några nackdelar. Tror exemeplvis inte att den passar folk med normal/kombinerad hy med tanke på att den är så pass återfuktande, plus att den är milt parfymerad vilket kan ge diverse reaktioner. Men rekommenderar definitivt den till mina fellow torrisar där ute!Paul & Joe
Paul & Joe Light Cream Foundation S
Har aldrig hittat rätt nyans så lätt, trots att jag beställde den från nätet utan att ha testat den innan. Hade läst någonstans att P&J's foundations skulle vara det bästa alternativet till de med väldigt blek hy, då de har en nyans ljusare än vad som vanligtvis förekommer. Min nyans heter #00 Alabaster, är inte heltäckande utan låter mina fräknar skina igenom, krämig samt lättapplicerad. Och hur fin är inte flaskan?
Paul & Joe
Paul & Joe Face Powder Kiss of SnowDenna enhörningsförpackning var en del av P&J's vinterkollektion förra året, och går förmodligen inte att få tag på längre. Men kan tala om att det är ett genomskinligt puder som gör det den ska göra, det vill säga håller min hud matt och resten av ansiktsprodukterna på plats. Samtidigt är det min första puder någonsin, så har faktiskt inte så mycket att jämföra med. Kom gärna med pudertips om ni vill!
Paul & Joe
Paul & Joe Lipstick Case + Liptick Refill in Grapevine
Läppstiftshylsan är min absoluta favorit någonsin! Kommer liksom kunna använda den förevigt då man kan plocka ut läppstiftet och ersätta det med ett annat. Det finns en uppsjö av refills och vid varje kollektion kommer det även ut nya hylsor. Gråter fortfarande blod över att jag inte köpte dessa ur Alice i Underlandet-kollektionen.
Paul & Joe
Till sist måste jag bara visa min enhörningsnecessär, som tyvärr även den var en del av vinterkollektionen 2012. Men på Asos och BeautyBay finns det andra necessärer prydda med kissar, om ni skulle bli sugna.

Fridens liljor 

6 kommentarer:

  1. alltså... Detta var det vackraste inlägget jag någonsin sett! FINA ANNELIE, tack för tipsen. Blev sugen nu att köpa allt :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men Jewelzzz, stop it youuuu! <3 Men på riktigt, så bra för oss blekfisar! Här får du en länk till var du kan hitta dem i NYC http://www.paul-joe-beaute.com/en/#/shop_us_newyork
      PUSS!! <3

      Radera
  2. ögonskuggan var förresten superfin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Skuggorna kommer från Naked 2-paletten :-)

      Radera
  3. Vad fint och vilken fantastisk enhörningsnecessär, blir lite avis!

    SvaraRadera