Polaroid Colorpack 100

19 november 2013

Alltså, hörrni. Har ännu än gång hittat en ny kärlek på Röda Korset här i samhället. Det är nästan lite pinigt hur många kameror jag har köpt på sistone. Måste sätta ett stopp för detta beteende innan jag blir helt ruinerad.
Polaroid Colorpack 100Polaroid Colorpack 100
Denna gången blev den en Polaroid Colorpack 100, som nu agerar som ersättare till min ickefungerande Polaroid EE66:a. Den tar typ 100-film såsom Fuji FP-100C, något som jag tycker är ytterst nervkittlande då jag aldrig har testat den typen av film förut.Polaroid Colorpack 100 Manual
Polaroid Colorpack 100 Manual
Dessutom fick jag med en manual på franska, tyska och spanska. Här visar de tjusigt upp hur man fotar porträtt samt hur man separerar positivet från negativet.
Fuji FP-100c SilkFuji FP-100c Silk
Är verkligen döförtjust i både kameran och filmen, trots att de vid första försöket är aningen svårhanterliga (råkade förbruka två bilder, förmodligen pga fel exponering eller iver). Alltså, det är så galet spännande att dra av fotot från negativbladet! Åh, måste köpa mer film asap!!

4 kommentarer:

  1. men åh vad fin! var köper du din film?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite olika! Just denna filmen går att hitta på Brunos Bildverkstad eller på Ebay. 35mm- och 120mm-film köper jag oftast på Lomographys hemsida, då jag ofta samlar på mig poäng där vilket ger rabatt i webshoppen.

      Radera