The Autumn List

18 november 2013

Beskriv din höst i tre ord.
Frusen, likgiltig och urless.
Vad är det bästa/sämsta med hösten?
Mitt bästa med hösten är höstmyset, krispiga promenader och färgexplosionerna. Sämsta är den förbannade kylan, geggiga löv, avskildheten och bristen på ljus. 
Autumn Sky
Hur höstmyser du?
Med varma drycker, mandariner, serier i soffan invirad i ett fluffigt täcke, tänder ljus och kramas med favoritpersoner.  
Dina 3 bästa hösttips - alla kategorier?
Tycker att det är svårt att ge tips om hösten när jag själv inte vet hur man hanterar den. Men de tre tips jag kommer på är:

1. Långbad med Lush-badbomber. Ni som känner mig IRL vet att jag är helgalen i dessa vattenfyrverkerier. Blir aldrig trött på att ha glitter, färgskiftningar och torkade blomster i mitt bad. De bomber som jag kan kategorisera som mina favoriter är Phoenix Rising, Space Girl, Dragon's Egg och nosegasmen Tisty Tosty.


2. Vetekudde. Kanske den bästa uppfinningen. Min vetekudde är en gris som heter Grisen och är definitivt min bästa vän under de kallaste dagarna och nätterna.

3. Mysiga halsdukar. Som att gå runt med sin favoritfilt utomhus. Bästa grejen, ju. 
Hur ser din höstoutfit ut?
Min standardoutfit är svarta jeans med hög midja, någon tröja, vit fluffig cardigan, en lite för tunn jacka, tartan halsduk eller Gryffindor-halsduk samt ett par chelsea boots.  
Har skol/jobbstarten fört med sig några insikter?
Nej. Är ju så jävla arbetslös det går att bli.

Vad har du på TO-DO listan just nu?
Oj, så himla mycket. Diska, stryka, vika tvätt, ta blodprov, söka jobb, videoredigering mm.  
Några tips på hur man botar höstdeppigheten?
Nej, har inga. Har suttit i ca 10 min nu och försökt komma på något men det ekar tomt i mitt huvud. Ni kanske har några tips? 
Bästa musiken för regniga dagar?
Vilka serier rekommenderar du att följa? Eller kanske någon sevärd film?
Förutom de serier jag alltid tipsar om (Twin Peaks, Doctor Who, Misfits, Downton Abbey osv.) så har jag hittat några nya spännande alternativ. Bland annat Orphan Black och Sons of Anarchy. 
Vilka bloggar frossar du i för tillfället?
Helt ärligt- alldeles för många. Känns som att jag är klistrad till bloglovin. Här kan ni se vilka jag följer. Sen är jag nog ännu mer beroende av YouTube och Vloggers, typ 
HannahRosiannaSammi, Essie och så sjukligt många fler. 
Vad är den höstigaste maträtten?
Helt klart Barszcz.
Var hänger du helst under helgen?
Det blir oftast häng i vår tvåa med de finaste vännerna. 
Har du någon inplanerad resa för den närmaste framtiden?
Önskar så innerligt att jag hade det. Men mitt fokus ligger totalt på att fixa ett jobb så snabbt som möjligt. 
Hur förbereder du dig för vintern?
Inte på något speciellt vis. Planerar in pepparkaksbak med vänner och långpromenader på Frösjön.

Listan lånad av Mariell.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar