Genealogi

24 januari 2014

Ni som känner mig i verkliga livet vet hur himla kul och intressant jag finner släktforskning. Alltså så pass att jag någon gång i framtiden planerar att studera det. För ett par dagar sedan fick jag nys om att ancestry.se erbjuder två gratisveckor. Jag nappade på en gång och ordnade en användare. Och gudars skymning, ni anar inte hur mycket jag har hittat!! Främst på famors och farfars sida (man måste betala extra för att söka utanför Sverige och USA- SÅ IRRITERANDE). Det finns så mycket olika dokument att bläddra igenom, exempelvis födelseböcker, dopböcker vigselbevis etc. Dessutom har jag även hittat flera stycken träd från andra användare som matchar mitt på ett eller annat sätt (!!!). Kissar på mig lite för att allt är så galet spännande!
Genealogy
Babcia Bronisława till vänster och farmor Inga till höger.
Genealogy
Foton , brev och dödsannonser som farmor sparat.

8 kommentarer:

  1. känns smått läskigt att information finns ute sådär på en sida :-O Men håller med, de är fan stört spännande

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kanske lite läskigt. Men samtidigt är det ju sådant som man annars kan få tag på i arkiv. Och så finns det inga födelsehandlingar att få tag i där på folk som är födda efter 1941, så det är rätt grool! :-)

      Radera
  2. Åh ja! Vi har en hel del i släkten som släktforskat redan, så har en två-tre såna häften med info.

    SvaraRadera
  3. åh så ballt. jättefina bilder i förra inlägget också. och TACK för din kommentar!

    SvaraRadera