Tjugohundratretton

01 januari 2014

Gjorde du något 2013 som du aldrig gjort förut?
Det här var ett år fyllt med nya upplevelser och first-times. Exempelvis flyttade jag och Max in i en egen lägenhet, jag fick jobb som bankkassör, besökte Ungern och magiska Budapest. Sedan fick jag ju även göra en massa jobbiga saker för första gången, sådant som innefattar den eländiga sjukdomen.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej, inte detta året.


Vilka länder besökte du?
Besökte Ungern! Budapest kan ju vara den vackraste staden.

Är det något du saknar år 2013 som du vill ha år 2014?
Har verkligen saknat att resa. Är så himla van vid att resa flera gånger om året. Men tyvärr blev det inte så under 2013. Så det önskar jag, ett reserikt 2014!


Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas?
Den 27e juni, då Victoria och jag bilade upp till Borlänge för att gå på Matt Corby's Secret Garden Show. Så förbannat bra dag.


Vad var din största framgång 2013?

Oj, så svårt. Kanske bankjobbet? Ser fint ut på CV:t i alla fall, haha. 

Största misstaget?
Åh, jag vet faktiskt inte. Känner liksom inte att jag gjort så påtagliga misstag i år. Eller jo, jobbet på biografen, haha.

Bästa köpet?
Förutom alla välbehövda saker till lägenheten, så är jag superlycklig över mina nya kameror.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Max, såklart. Han har stöttat mig så in i Norden under tjugohundratrettons alla ledsamheter.

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2013?
Resolution - Matt Corby
Get Lucky - Daft Punk
Det kommer aldrig va över för mig - Håkan Hellström
Why'd You Only Call Me When You're High? - Arctic Monkeys


Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Känslomässigt har jag varit ganska så likgiltig. Mådde absolut inte lika dåligt som förra året, men samtidigt var jag inte så mycket gladare heller. 

Vad önskar du att du gjort mer?
Fotat mer analogt. Helknäppt att jag fortfarande har kvar film som jag köpte sommaren 2012. 

Vad önskar du att du gjort mindre?
Deppat över saker i mitt liv som jag inte kan påverka. 

Blev du kär i år?
Nä, blev inte direkt kär. Har däremot varit konstant kär i samma person sedan sju år tillbaka.

Favoritserie?
Orange is the New Black och Orphan Black


Bästa boken du läste i år?
Alltings Början av Karolina Ramqvist

Något du önskade dig och inte fick?
Ett himla heltidsjobb.

Något du önskade dig och fick?
En strålande sommar.

Vad gjorde du på din födelsedag 2013?

Årets födelsedag var ganska så nedstämd. Hade just börjat med alla mina mediciner och var rysligt ledsen. Men minns att jag och Max gick och fikade på ett café här i hemstaden. 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Mer äventyr.

Vad fick dig att må bra?
Max, att ha ett eget hem, och alla enastående vänner som jag har i mitt liv.

Vem saknade du?
Saknar Victoria som attan :-(

De bästa nya människorna du träffade?
Mina fina föredetta arbetskamrater!

Mest stolt över?
Att jag faktiskt lyckats ta mig igenom alla dessa kämpigheter.

Högsta önskan just nu?
Att 2014 blir ett mer kreativt och produktivt år. 

6 kommentarer:

  1. Puss! <3 Vi satsar på ett svinbra 2014!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör vi verkligen! Puss och kram, bästa Jessica! <3

      Radera
  2. Tips på vart man ska börja om man vill börja fota mer analogt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett tips är att gå in på Lomographys hemsida för att titta på foton och läsa om olika tekniker. Det inspirerar mig varje gång. Annars blir en garanterat fotosugen av att köpa en ny kamera och lära sig alla dess funktioner, eller en film man aldrig testat förut och experimentera med den. Lycka till! :-)

      Radera