Magknas, Polaroidfilmer och Miniatyrer

04 mars 2014

Oj då, här har det visst varit väldigt tyst. Det är så att min sjuka mage har strulat rejält för första gången sen min väldiga medicinökning som, fram till nu, hållit min inflammationsaktivitet i schack. Ni vet illamåendekänslan när man är kräksjuk som liksom är centrerad till hals- och svalgområdet? På något oförklarligt vis har jag haft ungefär den känslan genom hela matsmältningssystemet den senaste veckan. Vilket lett till en odräglig kraftlöshet och en förbannad hjärndimma. Jävla IBD-knas.

Men livet fortsätter ju även fast det känns som att man inte hänger med, och lite såhär har det sett ut:
2014-03-04
Har i åratal (fyra år) trott att min SX-70 varit trasig, men inte haft hjärta till att skrota min vackraste ögonsten. Så förrförra veckan tvingade jag min ingenjörsfar till att ta en extra titt i den, och han kunde konstatera genom diverse mätningar att det var filmbatterierna som felade. Testade då att stoppa i den sista filmen från trepacket jag köpte 2010, och se på fan- den funkade! Visserligen med superknasiga färger (pga ålder), men vid det här laget vet ni väl att det är sådant jag går igång på. För att korta ner den här himla historien så mejlade jag The Impossible Project med en beskrivning på allt som hänt--> fick snabbt ett välformulerat och hjälpsamt svar med ett presentkort på 20 euro(!!)--> och klickade hem två nya filmer. All eloge till The Impossible Project för bästa kundservicen!
2014-03-04
Bakade miniatyrsemlor förra veckan. Gjorde alldeles för många och gav bort hälften till nära och kära.
2014-03-042014-03-04
Shoppat orkidéer (även dem i miniatyr) med Ellen. Sprang fram och tillbaka inne på Granngården i vad som kändes som en timma och valde tillslut ut dessa två raringar.

Annat som hänt:
+ Beställt en superfin grej till från TIP. Ni får se om några dagar när den kommit fram!
+ Har lite lätt börjat med yoga. Hittills tycker jag att det är gött, men jösses vad stel jag är.
+ Fått min nya dator (dock verkar den ha en felkalibrerad skärm- ska lösa det asap)
+ Mina avokadokärnor växer på och blir ofantligt lyckliga när solen tittar fram.
+ Tittat på diverse utbildningar och har mejlat olika skolor/institutioner (så pepp på att börja plugga!!)
+ Max har köpt en Macbook Pro Retina OCH JAG ÄR SÅ AVIS!

P.S. Tusen kyssar till alla er som varit här inne och lämnat avtryck trots min frånvaro. Det värmer något enormt, ska ni veta <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar