Om er

18 mars 2014



Hoppsan vad många ni blivit! Hej alla nya som klickat sig hit genom Mariell's fina blogg, så kul att ha er här. Och hej alla gamla, vad fint att ni är kvar!

Nu är ni över femtio styckna som ideligen kikar in här, och jag är så galet nyfiken på vilka ni alla är. Skulle ni inte kunna svara på dessa frågor så att jag får lära känna er lite? Ni behöver absolut inte vara superspecifika, men bara så att jag får en hum om vilka det är som läser. Tycker att prick alla som vill ska svara!

Vilket år är du född?
Vem är du?
Vad är viktigast för dig?
Vad vill du ha ut utav livet (vad förväntar du dig av framtiden) ?


All kärlek <3

14 kommentarer:

  1. Är född 1996, vilket betyder att jag ganska så snart är arton år. Vem jag är? Det är nog en av världens svåraste frågor, jag brukar alltid säga att det är lättare att svara på vem någon annan är än en själv. Men jag är en nyfiken, rolig (enligt mig själv då) och lite knäpp människa kanske man kan säga. Annars gillar jag musik, foto och att umgås med människor (hehe klyschan, detta börjar låta som en dateprofil). För mig är nog mina relationer det viktigaste, som min familj, vänner osv. Utan de blir det svårt att njuta av andra saker i livet. Jag vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig av framtiden, det finns så mycket att jag vill göra att jag inte vet vad jag ska välja på något sätt. Men jag vill väl skaffa mig ett jobb som jag tycker är roligt, se världen och träffa människor jag tycker om, den korta varianten är väl att jag vill trivas med min omgivning oavsett var jag är eller gör. Det vill jag ha ut av livet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså, arton är en så fin ålder- you'll love it! Grattis i förskott :-)
      Känner igen mig så mycket i det där att man vill göra mycket men inte riktigt vet vad man ska välja. Har nu på sistone insett (lite sent kanske) att det bara är att välja något utav det och köra stenhårt på just den grejen. Hur som låter du som en fenomenal person och tack för din kommentar! Puss!

      Radera
  2. 1995. Jag är Miranda. Jag skrattar väldigt mycket och är ofta en väldigt utåtriktad person. Men på insidan är jag ganska introvert. Jag spelar fiol, folkmusik. För mig är folkmusiken mitt liv. Om den försvann skulle tillvaron bli dyster. De flesta vet inte att folkmusiken är en egen lite värld. Med massa människor, dans och festivaler. Gemenskapen är fantastisk. Jag vill att mitt liv ska vara spännande och så vill jag bli extremt duktig på fiol och ha ett band som får turnera runt i världen.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså folkmusik, hur coolt är inte det?? Minns att jag så gärna ville kunna spela cello när jag var yngre, då en av mina vänner var jätteduktig på det, men det visade sig att jag är ganska så tondöv. Hoppas du blir världsbäst på fiol! Puss!

      Radera
  3. Jag är född 1996 och fyller arton år på självaste julafton (vilket känns som en evighetstid att vänta). Jag tycker gillar att vara kreativ, att kladda ner mina tankar i mobilanteckningar, att läsa om feminism etc., att krama min hund och att fuldansa. Dessutom har jag en förkärlek för glitter och gamla saker. I framtiden hoppas jag på att resa och sen få jobba med något kreativt eller med något där man hjälper folk. Fast framförallt så förväntar jag mig att Bråvalla i sommar blir magiskt och allt som inte gråa marsdagar och läx-stress är.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha fuldansa, bästa grejen ju! Men vad fint att fylla år på julafton- och vilken mysig julklapp att få som förälder :-)
      Usch och fy på gråa marsdagar och läxor, men de är snart över. Allt blir lite lättare när solen kommer fram. Puss och kram!

      Radera
  4. 1992
    Missbrukare av yoga, alkohol, konst och vetenskap. Rädd för knark, cigaretter, skjutvapen och öppet vatten. Feministisk vegan som är jätterolig, har bra filmsmak och önskar att jag kunde ha en dag med varje människa i hela världen och bara få sitta och lyssna på dem. MMM.
    Det viktigaste för mig är konst och mina kläder. Egentligen djurens rätt, krossa rasismen och sexismen, men i vardagen älskar jag konst och mina kläder.
    Jag vill att hela världen ska bli veganer och feminister och dansa tillsammans och spela trummor och leva *hippie* *drömmen*. Vill få uppleva det i mitt liv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter inte så bra med alkoholmissbruk, men yay på resten! Det där med skjutvapen kan jag relatera så mycket till. En av mina värsta mardrömmar är att jag ska utsättas för någon form av massaker. När jag gick i gymnasiet hade jag planerat vart jag skulle gömma mig/fly till (alternativt spela död) om det skulle hända.
      Och ja tack till att uppleva hippiedrömmen, är så himla på! Puss!

      Radera
  5. Vilken tur att du påminde mig, hann ej när jag såg detta först och sen glömde jag!
    Jag är född 1992, mitt namn är Jessica Andersdotter och jag bor i Stockholm. Vem är du är ju tyngsta frågan, men just nu identifierar jag mig oftast som crazy cat lady som driver sakmakeri. Älskar konst, ljus och att skapa!
    Viktigast är väl familj samt vänner, men också att få skapa både själv och tillsammans med andra! Och katter! Och TV-serier! Och HARRY POTTER OMg.
    Alltså framtiden får en inte fråga mig om just nu för då lägger jag mig under täcket och gråter, men jag säger väl bli frisk bara så får jag tänka ut annat därefter.

    KRAM.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, åh brukar JÄMT glömma att svara på sånt här. Tänkte att det kanske var någon som behövde en påminnelse :-)
      Älskar din och Alicias sakmakeri-grej, så himla inspirerande! MHMMM på katter, serier och Harryyyy <33 Fyfan för envisa sjukdomar. Tänk inte så mycket på framtiden utan fokusera på att bli bättre. Brukar tänka att allt löser sig till sist (hur lång tid det än må ta), det måste det liksom göra. PUSS OCH KRAM BÄSTA JESSICA <3

      Radera
  6. Ahahah, okay - this is pretty awesome as for an internet questionnaire. Although looking at the responses you've gotten so far I thought I probably shouldn't be here. I guess I'm a feminist at heart or maybe I'm a girl & just didn't realize it yet. Dunno.

    Also, I gotta say I find your 'ostalgie' somewhat amusing, even though Polish cinema is something I do appreciate at times. Unlike other things Polish.

    Either way, thanks for making me re-watch Talking Heads and re-listen The Postal Service (the entry underneath). Re-listening Talking Heads, the band, doesn't sound like a bad idea either.

    Cheers!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Of course you should be here! Everyone is welcome on my blog.
      Haha, I had to google "ostalgie" and I don't know if that is the case for me. I just long for a heritage and country that I feel I've missed out on.

      You're very welcome! Have a good one :-)

      Radera
  7. Hej hopp, jag hittade precis hit men tänker att jag kanske får svara ändå, hihi.

    Vilket år är du född? Jag föddes den första december 1992, några dagar för tidigt men det är bara bra tycker jag, jag fyller sist av alla ändå känns det som haha.
    Vem är du? DET är den stora frågan alltså, haha. Får dra till med tråkigaste beskrivningen: bildjournaliststudent, feminsist, norrlänning och äventyrare, haha.
    Vad är viktigast för dig? Viktigt för mig är att må bra. Vilket jag oftast lyckas med. Sedan har jag vänner, pojkvän, familj nära hjärtat, de är superviktiga. Viktigt i min tillvaro är väl typ djur, Harry P (fantasy över huvud taget), att få läsa viktiga och bra texter och att få utlopp för min kreativitet - gärna genom just foto och skrift men jag tycker väldigt mycket om att t.ex. inreda och pyssla också!
    Vad vill du ha ut utav livet (vad förväntar du dig av framtiden) ? FRAMTIDEN. Den ständiga frågan. I framtiden hoppas jag att feminismen inte längre behövs, att jag får arbeta med att rapportera om orättvisor runt om i världen t.ex. svält och andra missförhållanden (alltså - arbeta som bildjournalist) och på så sätt göra världen bättre och så vill jag ha finaste huset på landet där jag kan glömma allt hemskt och bara vara i en bubbla och fokusera på mig och min familj <3

    Det var lite knäppa rader om mig såhär en onsdagkväll :)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej hej! Såklart det går! :-)
      Alltså skulle rakt av kunna kopiera din beskrivning av vad som är viktigast, för det stämmer så bra in på mig. Och jag fullkomligt älskar Harry P och fantasy.
      Låter som en himla bra framtidsplan.

      Tack för det!
      Kramkram :-)

      Radera