Hud- och hårvårdshaul

25 april 2014

Som tidigare nämnt har min hud kaosat totalt. Inga av mina feta krämer gav längre någon effekt, så bestämde mig att lägga ned en tusenlapp på att testa lite nya saker.
Skin & Hair Care Haul
Vi börjar med Lush.

Eau Roma Water
Återfuktande ansiktsvatten för torr/känslig/mogen hy. Innehåller bl a ros- och lavendelvatten. Vid första provningen tyckte jag att det sved en aning, men efter att den torkat in var min hud lite mindre fnasig. Bådar gott!

Bodybutterburk
När jag och Joanna var på Lush för ett tag sedan fick hon tipset att köpa en bodybutterburk istället för en schampoburk till sin schampokaka, då bodybutterburken är större än schampoburken och på så vis blir det lättare att få ut schampokakan.

Oatifix
Färsk ansiktsmask för torr och känslig hy. Gjord på havre, ekologiska bananer, illipessmör, vanilj, och mandel. Tyckte att den här masken var helt okej. Även den sved lite men inte så mycket att det är ett problem. Den har en ljuvlig vaniljdoft och en bra konsistens. Efter att ha haft den på i ca 15 min sköljde jag av ansiktet och tyckte på direkten att min hud var mindre torr och vaniljdoften höll i sig ett bra tag efter.

Skin & Hair Care Haul
Tisty Tosty
Min absoluta badbombsfavorit! Doftar av ros, jasmin och citron. Men det bästa med den är att den dekorerar badet med en handfull rosknoppar.

Skin & Hair Care Haul
Godiva
Schampokaka med återfuktande effekt (vad annars liksom?) för torrt och långt hår samt känslig hårbotten. Den är proppad med en mängd smör och olika oljor, såsom sheasmör, kokosolja, jojobaolja mm. Doftar av jasmin. Tyckte inte att den gjorde så värst mycket för min hårbotten, däremot gjorde den underverk för mitt hår!

Egentligen hade jag tänkt att beställa Soak and Float som är till för torra och irriterande hårbottnar. Grejen är dock att jag har doftat på den i butik, och den luktar fruktansvärt. Har samtidigt läst väldigt gott om den, i synnerhet av folk med atopiskt eksem. Så om det är någon där ute som har erfarenhet av Soak and Float får ni gärna lämna en kommentar nedanför med er åsikt.

Skin & Hair Care Haul
Dream Cream och Skin's Shangri La Samples
Samples uppskattas alltid! I synnerhet när de kommer i dessa små burkar som är perfekta för återanvändning, tex om man ska resa bort ett litet tag och inte vill ta med en stor förpackning.

Skin & Hair Care Haul
Gjorde även en beställning från Apotea

Avène Suncare Réflexe SPF 50+
Helt enkelt ett ansiktssolskydd med hög SPF. För alla hudtyper och lätt parfymerad.

Laino Face Invigorating Radiance Mask White Clay
Längsta namnet för en sån liten sak. En lermask med lavendelolja designad för torr hy. Har ej testat denna än, men kan återkomma om jag känner att det passar sig.

Skin & Hair Care Haul
Nuxe Ultra Comfortable Face Cream Night
Är så lycklig att jag köpte den här nattkrämen! På riktigt grinar jag lite och har börjat tillbe Nuxe-gudarna. Den har fullständigt tagit bort min fnasiga hy. Smörjde på den igår kväll innan jag gick och la mig, vaknade upp idag och såg normal ut!! Känner fortfarande att det stramar över näsan och kinderna, men är övertygad om att den känslan kommer att försvinna inom de närmsta dagarna med hjälp av den här krämen. Lyckan!

2 kommentarer:

  1. åh har tänkt köpa Oatifix jag med! Hur är din hud efter att ha använt den några gånger?
    Ett tips som typ har förändrat mitt liv (hår :p) är RnB!!!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gört! Alltså för mig har den inte hjälpt så värst mycket, men samtidigt så funkar nästan inte någonting för mig just nu. Är dock väldigt säker på att den är svinbra för "normal" torr hy, so go for it! OMG! Länka på FB! :D

      Radera