Mösspåtagning 2011

30 april 2014

Insåg just att det är mösspåtagning för många idag! Tänkte att det kunde vara kul att reposta ett inlägg om min mösspåtagning som inföll för tre (!) år sedan.


Diana F+ laddad med Lomography X-Pro Slide 200

Tillslut kom våren till oss, och med den mösspåtagningen. Min studenttid är på min topplista av fantastiska perioder i mitt liv och därför är jag förstås döavis på alla som har hela studentäventyret framför sig. Önskar innerligt att jag kunde få återuppleva alla skivor, resor, fester, tävlingar och mössleveransen.

På min mösspåtagning hade lärarna arrangerat en tävling för oss treor, där de fem klasserna fick fightas om en betald sista måltid. Vi blev tilldelade ett häfte med olika slags frågor och uppdrag som skulle fullföljas. Bland annat fick vi ta reda på när den första majblomman introducerades, tolka Tegnérs dikt ”Det Eviga”, ringa SL och fråga vilken som var den senast öppnade pendeltågsstationen mellan Märsta och Södertälje Centrum, osv. VictoriaJulia och jag körde runt i Södertälje samt dess landsvägar i rasande fart (och då menar jag farligt mycket över hastighetsbegränsningen, shh...) för att hitta ett par skor i storlek 48, sju olika sorters blommor, tio slipsar, en exotisk frukt att servera en lärare bland mycket, mycket mer. Det gick till och med så långt att jag hoppade ut ur bilen i farten för att försöka knycka en kasse med serietidningar från ett par musikare (krig, alltså).

Nästa momentet var SÅ KUL! Alla klasser skulle framföra en låt/ramsa där man nedvärderade resten av linjerna. Självfallet hade min klass inte gjort någon låt (dels för att sammanhållningen var lika med noll, men också för att klassföreståndarna hade glömt att meddela oss), men här är musikklassens bidrag.

Och till sist var det ju själva mösspåtagningen. Vi paraderade genom hela skolan med viftande mössor, sjöng studentsången för fulla halsar och placerade slutligen mössorna på våra knoppar.

2 kommentarer:

  1. MEN ANNELIE LÄGG AAAV!!!!!!!!!!!!!! :'((((( mitt hjärta värker och blir så jävla rädd att det ta mig fan är TRE år sedan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eheheheh I know :((( Ångezzzzzt

      Radera