Påskveckan

22 april 2014

FramkallningFramkallning
Förra veckan skickade jag iväg två svartvita rullar för framkallning. Fotade upp dem för flera år sedan, så jag har ingen aning om vad som fastnat.
Sushi
Kvällsmat på min födelsedag. Spillde sojan i sängen ca tio sekunder efter att jag tog den här bilden.
På skrivbordet
På påskafton grillade vi med Max släkt. Vi åt så himla gott, spelade kort och gosade med farmor. Sent på kvällen blev vi salongs och smög och pallade körsbärskvistar som nu pryder mitt skrivbord.
SakuraSakuraSakuraSakuraSakuraSakura
Och igår tog vi en långpromenad för att fota körsbärsträden. Känner att man måste passa på när de blommar så kort.

Har även:
☼ Börjat plugga komvux på distans
☼ Fotat fler polaroidbilder (vet ej om jag ska lägga upp dem? Känns som att det enda jag postar nu för tiden är polaroider)
☼ Plockat vårblommor till ett roligt projekt
☼ Fått en brevvän genom Sandras Pen Pal-inlägg
☼ Peppat Orphan Black
☼ Blivit så himla torr i ansiktet, alltså flagnar verkligen VARJE MORGON och det bara stramar satan.
Vet inte vad jag ska göra åt det. Trodde att jag behövde lite D-vitamin och satte mig på min brors balkong och solade lite kort, men blev istället bara bränd (inte så konstigt när jag äter mediciner som gör mig extra känslig för solljus- måste fan lära mig att tänka till). Är det NÅGON som vet en bra ansiktskräm? Just nu använder jag Canoderm och den håller mig återfuktad i typ en till två timmar. HJÄLP!!

2 kommentarer:

  1. åh, käre gamle crimson. Vad tar dom för en svartvit rulle? Skickar in till Fuji annars men dom tar ju inte emot svartvita :-(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har för mig att det kostar 65 kr/rulle + moms för endast framkallning. Kolla deras hemsida! Mina vanliga framkallar heller inte svartvitt, dock kunde de skicka iväg dem för framkallning men skulle det ta minst två veckor plus att det var vansinnigt dyrt. Crimson gör ju alltid ett så himla fint jobb så jag tycker verkligen att det är värt att skicka rullarna dit.

      Radera