Avokadoträdet

13 juni 2014

Minns ni att jag satte ett gäng avokadokärnor i vatten i början av året?
Avocado Tree
Majoriteten av kärnorna blev antingen mögliga eller vägrade att spricka trots månader i vatten (började nog egentligen alldeles för tidigt). Men en av mina bebisar har växt till sig förvånansvärt fint med långa rötter och en kraftig stomme, och i förra veckan blev det äntligen dags att flytta över den till en kruka!
Avocado Tree
Så jag sprang ner till Konsum och köpte en påse blomjord, tog fram en simpel vit plastkruka, planterade avokadisen i vanlig ordning, samt totalt dränkte jorden i vatten.
Avocado TreeAvocado Tree
Nu står den i vårt ljusaste fönster och badar i solsken.

2 kommentarer:

  1. åh så fin! ingen av mina har viljat spricka än så länge. satte en ny i vatten för några dagar sedan. jag hoppas på den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, den väntan är så olidlig! Håller alla tummar och tår för dig :-)

      Radera