Inspiratör(er) #4

12 juni 2014

Nu var det länge sedan jag gjorde ett inspiratörinlägg! Har tidigare hyllat Flickr-användare som fotar analogt, men idag tänkte jag bryta det mönstret och tipsa er om några bloggare som även de är riktiga magiker när det kommer till 35mm.

Rebecca Larsson
 Rebecca
Jag fullkomligt älskar Rebeccas sätt att fota. Hon kom ganska nyligen hem från en lång Asien-resa och har under hela resans gång publicerat fantastiska foton. Beundrar hennes kreativitet något enormt och önskar att jag också kunde arrangera bilder så som hon gör.

Annette Pehrsson
 Annette
Ni vet säkerligen redan vem Annette är. Tyvärr har hon inte uppdaterat sin blogg på himla länge, men trots det hamnar jag ofta där inne och bläddrar mig igenom många sidor för att förundras och såklart inspireras.

Helene Hille Rydén
 Hille
Hilles blogg har varit min favoritblogg så galet länge. Hennes foton är som att kliva in i en drömmig fantasyvärld, och så har hon en himla imponerande kamerasamling. Dessutom ritar hon helt otroligt snyggt!

 Joanna
Joanna och jag gick i samma klass i gymnasiet. Då hängde vi titt som tätt i mörkrummet, pratade ofta om lomo, olika typer av filmer och kameror, och helt enkelt smittade varandra med vår analoga fotomani. I hennes blogg hittar ni en mängd underbara natur- och djurfoton.

Christoffer
Jag hittade Christoffer genom hans LomoHome och tänkte direkt "den här killen fattar grejen!". Och vad är grejen då? Jo, det här med att samla på kameror, experimentera med film och format, sprockets, coloursplashing, plastkameror, leaks, instants osv. In med er på hans blogg och kolla bara!

Tidigare inspiratörer hittar ni här: 1, 2, 3

8 kommentarer:

  1. åh, fan vad fint! tack ska du ha!!!!
    kan väl då passa på att säga att din blogg är en av väääldigt få bloggar jag följer pga du är så sjukt inspirerande, kreativ och duktig. känner suget att komma igång med fotograferandet och experimenterandet igen (som legat på is alltför länge) när jag tittar in här.

    keep up the good work, homie!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men åååååh tack själv, gulle! <3

      Radera
  2. MEN NÄ åh fick kärleksvärk i hjärtat. Åh tack fina, snälla du! Jag tycker så hemskt mycket om dina foton också!

    SvaraRadera
  3. ALLTSÅ. måste verkligen bli bättre på att kolla igenom min blogglista! åh TACK TACKKK. blir nästan gråtfärdig av detta! du är ju så fin och så himla, himla inspirerande!
    ps. ska bli bättre på att lämna kommentarer när jag kikar in.
    ps2. fint att jag såg detta samma dag som jag la upp ett inlägg med analogt!

    SvaraRadera
  4. MEN VA?! VArför har jag inte sett detta förens nu vad arg jag blir :o
    finiiiis<3

    SvaraRadera