Munkar, langos och fina vänner

12 juni 2014

I lördags var det Gnestadagen
GnestadagenGnestadagen
Gnestadagen är en dag då invånarna i min hemstad tömmer alla bankomater, går loss på en kilometerlång marknad och åker sig snurriga på det temporära tivolit. För mig är dagen mer ett tillfälle att äta mig paltig på munkar och langos, grilla hos Max farmor och farfar, och så såklart mötas upp med alla jag känner.

Gnestadagen
Efter det traditionella grillmyset hos Max farmor och farfar, och några Gnestanubbar senare, rörde Max, Victoria och jag oss hem till vår lägenhet för att hänga med dessa fina. Hänget resulterade i en hattförfekke med fuldans, hundratals photobooth-bilder och hysteriska skratt åt detta klippet.


Mer än så fotade jag inte. Men istället får ni en film som Victoria knåpat ihop, där dessutom hela storylinen visas. SPOILER! Vi drog på fest hos Mange (MANGE MANGE), spelade kubb och fyllekäkade på Kurres.

Dagen efter bingekollade vi på hela Orange is the New Black, och jag åkte på vääärldens förkylning som jag fortfarande inte repat mig från. Ledsen tjej :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar