Samsung EX2F

07 juli 2014

Hej vänner! Hur är det med er? Jag avslutade min sista kurs förra söndagen och har äntligen kunnat släppa all ångeststress. Som sommarlovspresent till mig själv klickade jag hem en kompaktkamera som jag tänkt ska följa med på mina stundande äventyr!
Samsung EX2F
Här har ni den, en Samsung EX2F! Jag har länge känt att jag behöver en mer petit kamera att ha med i väskan när jag drar iväg på vardagseskapader, istället för min tunga systemkamera.
Samsung EX2FSamsung EX2F
Den är utrustad med ett 24mm/F1.4-objektiv, har helt manuella inställningar, fotar i RAW, filmar i full HD, har en vinklingsbar display (<333), inbyggd WiFi, osvosvosv.
Diana, Samsung and Olympus
Har tyvärr inte riktigt funnit tiden till att lära mig vad alla knappar och menyer gör ännu. Men imorgon (eller ja, senare idag) beger jag mig ner till Öland och då tänkte jag ha med den i väskan under hela vistelsen, och självklart ett par andra kompisar med.

Vi hörs när jag kommer hem om sisådär fyra dagar! Puss och kram <3

2 kommentarer:

  1. Åh! Vad tycker du om den? Funderar på att köpa en likadan. Behöver liksom någonting mitt emellan Iphone och systemkamera. Fastnade för att den är så ljusstark, lagom stor, fotar i RAW och filmar i HD. Perfekt för små äventyr när man inte vill/kan ta med systemkameran! Vad har du för väska/fodral till?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis mina tankegångar! Jag gillar den skarpt, så kan verkligen rekommendera den. Dock måste jag skicka in min pga nå skit på sensorn :/ Kameraväska har jag inte hunnit skaffa ännu, utan har förvarat den i en liten necessär. Men det finns supermånga alternativ på ebay :)

      Radera