På sistone

01 september 2014

Hej, fina ni! Hur är det med er? Jag har varit så orimligt sjuk de senaste veckorna/månaden, alltså så pass att jag varit sängliggande större delen utav tiden- därav denna eländiga tystnad! Men i förra veckan lyckades jag ta mig upp ur sängen några dagar, då hände detta:
Augusti 27
Åkte upp till Tumba för att framkalla en handfull rullar. Väl framme i gallerian visade det sig att fotobutiken inte fanns kvar!!!! No more framkallning för 19 kr/rullen :( Snälla lämna tips på var man kan framkalla film för en relativt billig peng (då tänker jag under 60kr för endast framkallning- alltså inga kopior!) i Stockholmsområdet. Skulle uppskatta det så mycket!
Augusti 27
Åkte därefter in till Södertälje för att fika med denna favoriten, som numer är grönhårig!! Orkar inte coolheten i det. Lämnade också in rullarna på Kringlan för en hutlös summa pengar.

Augusti 29
Andra dagen som ej sängliggande blev det häng vid väggen.
Augusti 29Augusti 29
Målade lite.
Augusti 29
Crew1.

Och idag avklarade jag min första dag på polskakursen. Var vidrigt nervös innan jag kom fram till universitetet. Men så fort jag hittade rätt sal lugnade kroppen ned sig. Hatar att jag blir så nervös att jag nästan kräks. Hur som helst känns det bra nu och jag tror genuint att det kommer bli fantastiskt kul!

6 kommentarer:

  1. Åh, har tyvärr inget bra ställe att tipsa om för framkallning då jag gör det så sällan, men tänkte istället fråga om du har tips på ställe att köpa polaroidfilm på(förutom typ impossible project då...)? Har två stycken Supercolor 635CL som jag inte ens vet om de fungerar nämligen hehe.

    Hejaheja med polskan förresten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack du! <3 Åh, jag vet faktiskt inte. Med tanke på att det är 600-film är det nog TIP som gäller. Tror nämligen att de är de enda som tillverkar den typen av film. Eller möjligtvis om du lyckas hitta någon utgången film på ebay?

      Radera
  2. Meen kolla Fuji? Dom är ganska billiga överlag! Och deras kvalle är ju toppkvalle om man jämför med Kringlan xD

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast hos Fuji kan man inte få enbart framkallning. Vill ju inte ha några fotokopior :/

      Radera
  3. Hej!

    Hitta din blogg idag (IDAG 17 MAJ 2016) så det är därför jag är så LÅNGT bak i inläggen och läser. Asså W.O.W, what a blog! Du gillar allt jag gillar, fast du verkar dock vara lite mer insatt i ca typ allt också.
    Jag letar också konstant efter så billiga framkallningsplaces som möjligt. De billigaste jag kommit över so far är Brunosbildverkstad i Gamla Stan. De tar 80kr för 24 bilder och 100kr för 36. Dock tar det 1 vecka för dem att framkalla för de priset. Själv tycker jag att det är ganska spännande i sig att vänta den där veckan.
    Som sagt har jag inte hängt här så länge, så du kanske redan har skrivit inlägg som jag inte har sett. Men det skulle vara jättekul om du kunde dela med dig av t.ex vart/hur/varför du köper vissa fotofilm, typ hur/vart du framkallar, typ hur får du in fotona digitalt/ev vilken scanner använder du osvosv. Jag är själv superintresserad och har verkligen kommit igång med mina analoga bilder (mest party-bilder though), men jag tycker det är svårt att hitta najsa bloggar som snackar om analog fotografi. Kan också vara så att jag är lat...

    //swagnes

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså sryyy för sent svar! Vad kul att du gillar bloggen, och tack snälla för dina fina ord <3

      Brunos är faktiskt en av mina favoritfotobutiker, så känner mycket väl till dem. Det är dock lite osmidigt för mig att framkalla där då jag inte är i Stockholm så ofta, och måste liksom köpa 24h-kort för att ta mig dit och hem. Och då landar summan liksom på ca 300 kr för framkallningen :/ De senaste gångerna jag har framkallat så har jag gjort det hos Qpix och de är superbra!

      Kul att du kommer med lite inläggstips, det uppskattas alltid! Har faktiskt tänkt att göra en liten bloggserie där jag steg för steg går igenom hur jag framkallar, skannar in och editerar. So stay tuned!

      Radera