Godiva & Soak and Float

05 oktober 2014

Godiva & Soak and FloatGodiva & Soak and Float
I veckan fick två schampokakor från Lush följa med hem. Godiva, den gula, har jag använt förut och tycker om så himla mycket. Den gör mitt hår silkeslent och fyller mitt badrum med den ljuvaste jasmindoften.

Har länge funderat på att testa Soak and Float, den bruna, som ska vara extra bra för eksemiga hårbottnar (här har jag berättat om mina eksem). Så i somras när jag var inne i butik fick jag ett prov efter att ha diskuterat min hårbotten med en säljare. Och måste faktiskt säga att jag tycker om den väldigt mycket, trots doften av tjära och brandrök som var den stora anledningen till att jag inte köpte kakan från första början.

Den har inte eliminerat mina eksem helt och hållet, men håller definitivt dem i schack. Jag har inte längre några sår i skalpen, det snöar inte om mig när jag kliar mig i huvudet och det bästa av allt- har inte behövt använda min kortisonlösning alls under dessa fyra månader med provbiten.

I kombination funkar de väldigt fint ihop. Använder då såklart Soak and Float i hårbotten, och Godiva i längderna. Efteråt hänger bara en svag doft av Soak and Float kvar, medan Godivadoften övertar typ allt.

4 kommentarer:

  1. Min pojkvän använder Soak and Float, han har också haft stora problem med hårbotten och torr hud, och inte ens receptbelagda mediciner har funkat, och genast efter han började använda blev det bättre. Nu säger han till och med att han börjar gilla lukten. (wohoo, vill liksom Lush-frälsa alla i min omgivning) Älskar konceptet med schampokaka, använder själv Seanik och var väl egentligen meningen att jag bara skulle använda till semestern (smidigt), men alltså!! blev kär, mvh kommer aldrig mer använda jobbiga flaskschampon. Men får jag fråga varför de är skurna i kvartar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så olika det kan vara, för mig har det bara varit receptbelagda mediciner som hjälpt fullt ut. Haha och jag håller med, börjar nääästan tycka om doften. Iaf efter att man kommit ur duschen när den är sådär lagom subtil :) Har skurit dem i kvartar för 1. min pojkvän har en tendens att lämna en massa vatten i schampoburken och omvandla kakan till en gegga. Så om vi använder småbitar går inte hela kakan åt på en gång. 2. När man åker bort kan man ta med sig två småbitar istället för två hela kakor :)

      Radera
  2. du borde testa deras hårbehandling Roots, magisk för topparna och hårbotten om man har dom problemen!!!1

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha åh vad kul att du nämner det, fick nämligen ett sample på Roots när jag köpte schampokakorna. Har dock inte testat den ännu men ser fram emot att göra det nu när du skriver så gott om de! :D

      Radera