Tio frågor

18 november 2014

Fenomenala Rebecca har utmanat mig att svara på tio frågor för att sedan skicka vidare tio andra frågor. Här kommer mina svar:

1. Vad dricker du helst när mörkret kryper inpå?

Min allra bästa dryck oavsett årstid är ju te. Helst Kobbs Himlagott eller Indiskas Berry Delight. Men nu på senaste har jag blivit lagom besatt av chai latte från Espresso House. Alltså hgnhhhh så gott! Måste lära mig göra egen.

2. Vilken är din favoritlåt just nu?
Denna.

3. Hur ser din handstil ut?

handstil

4. Berätta om den viktigaste händelsen de senaste sju dagarna.
Kan inte komma på någon extraordinärt viktig händelse, förutom att Ellen,Victoria och jag bokat biljetter till Bombay Bicycle Club som spelar nu på lördag!
Bombay Bicycle Club

5. Vilket är ditt favoritdjur?
Pygméelefant <3

6. Vilken superkraft skulle du välja om du fick chansen att få en?
Tveklöst teleportering. Så smidigt att kunna ta sig till nära och kära som bor i andra länder, eller bara resa vart som helst i världen på ett ögonblick.


7. Vem skulle du helst av allt vilja tårta?
Hahaha bästa frågan! Jag skulle nog tårta alla orimliga politiker i min hemkommun, i synnerhet de som fuckat upp vården. 

8. Hur utövar du din kreativitet?
Spinner 360° Roll #1
För mig handlar kreativitet mycket om att inspireras, och att försöka utvecklas med det en håller på med. Så i första hand söker jag efter inspiration nästan jämt, främst på YouTube, bloggar, Pinterest, Instagram, Lomography osv. Sen älskar jag att befinna mig i ett kreativt sammanhang, till exempel när Max och jag har vänner över och några proddar, en annan sitter och skissar och jag klipper film eller redigerar foton. Att liksom ha folk att bolla idéer med. Det är då jag känner mig som mest kreativ. Men när det väl kommer till att utöva min kreativitet så är det mest genom mina foton, videos och såklart bloggen.

9. Vilken är din bästa årstid?
KörsbärsträdKörsbärsträd
Våren <333


10. Vilka länder har du rest till?
Väldigt få, tyvärr. Polen och Tyskland är de länder som jag varit i flest gånger (de är som mitt andra och tredje hem pga min mamma kommer från Polen och bor i Tyskland, så jag tycker knappt att de räknas). Sen har jag även varit i Frankrike, Ungern, Grekland, England, Schweiz och det var nog alla. 
Camden Lock
Budapest September 2013

Jag skickar vidare frågorna nedan till:
Victoria, Julia, Joanna, Mariell och Jessica


1. Vilken är din allra finaste selfie?
2. Om du fick chansen att vara med i Halv åtta hos mig, vilka tre rätter hade du bjudit dina gäster på?
3. Lyssnar du på några podcasts, om så, vilka?
4. Är du en extrovert eller en introvert person?
5. Hur ser din handstil ut?
6. Favoritgodis?
7. Har du någon TV-serie du vill tipsa om?
8. Vad ser du fram emot just precis nu?
9. Berätta en sak vi inte vet om dig!
10. Favoritvideo på YouTube?

5 kommentarer:

  1. ååh! ska skriva detta idag eller imorgon. Och din handstil??? Så fin. Haha. Blir alltid upprörd när jag ser andras handstiler. Har alltid skrivit som en kratta ackack.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha alltså tycker min handstil är så messy, men tack! <3

      Radera
  2. åh jaa Himlagott är ju SÅ GOTT!!

    SvaraRadera
  3. asså! typ alla som svarat på handstilsfrågan har ju svinsnygg handstil. min är sååå slarvig *komplex*

    SvaraRadera