Tjugohundrafjorton

01 januari 2015

Tjugofjärde april

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?
Det allra mest märkvärdiga jag gjorde 2014 var att börja läsa på universitet. Annars flyttade jag ut på landet för första gången, odlade ett avokadoträd (som idag fyller ett år! satte ju kärnan 1 januari 2014), och så började jag släktforska.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Japp! Mackan och hans Avis fick en till liten knodd. Yung Drool <3

Vilka städer besökte du?
Reste relativt mycket i Sverige under 2014. Bl a tog jag bussen till Borgholm med Carro, bilade till Hudiksvall med de bästa, och sedan även ner till Skåne- och Blekingetrakten med pappa. Utanför Sverige hamnade jag i Gorzow, Wroclaw och Krakow.
VåtstocksvägenVåtstocksvägen
             
Är det något du saknat år 2014 som du vill ha år 2015?
Ja alltså det här kommer att låta så banalt men har hela året känt att jag har tappat min klädstil något fullständigt. Vet liksom inte vad jag tycker är snyggt längre?? Har därför blivit så oinspirerad till att köpa nya kläder. Så det jag vill av 2015 är att hitta en stil som jag trivs i och sluta köpa en massa himla basicplagg.

Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?
1 september. Min första dag på universitetet. Har nog aldrig varit så nervös, haha. 

Vad var din största framgång 2014?

Att jag äntligen tog tag i att lära mig polska ordentligt. Det känns så fullkomligt rätt att sitta i ett klassrum och lära mig den snurriga grammatiken. 

Bästa köpet?
Har otroligt nog köpt ytterst lite saker. Men kanske mina kängor.
Höstkängor

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Vår stuga <333

Och ledsen?
Att jag helt tappat kontakten med en väldigt nära person. Men det är förmodligen bäst så.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag tror att jag har varit gladare. Har även under 2014 trillat tillbaka ner i mina depperioder men jag har nog lyckats ta mig ur dem snabbare. Dessutom har jag klarat av att göra saker trots oro i bröstet, tidigare har jag bara lagt ned med allt.

Vad önskar du att du gjort mer?
Svarar som förra året- fotat mer analogt. Alltså vad är det för fel på mig?? Har så mycket film i vår minimala kyl som bara ligger och tar plats.
Framkallning

Vad önskar du att du gjort mindre?
Slarvat med mina mediciner.

Blev du kär i år?
Jadå! Tycker det är så fint att en blir nykär trots sju (snart åtta!) år ihop.

Favoritprogram på TV?
Har fortfarande ingen TV. Men bästa serien jag upptäckte i år var Please Like Me.

Bästa filmen?
Tycker att Interstellar var helt jävla amazing.

Bästa matupplevelsen?
Är typ 1000 år efter alla andra som alltid, men alltså pad thai <333
Pad Thai

Något du önskade dig och fick?
Känna att jag gör något vettigt för en gångs skull.

Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
Ughh hade en så fruktansvärt dålig födelsedag att jag halvt förträngt den. 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Att ha lite mer cash kanske, ehehe.

Vad fick dig att må bra?
Såklart Max och vännerna, en händelserik sommar, att plugga polska, klippa filmer, flytta från lägenheten och ut till stugan, testa ny mat, att gå på spelningar.

Vem saknade du?
Storebrorsan min.
Annelie & Alan

Nyårslöfte?
Fota mer analogt. På fucking riktigt denna gången. Ska fota minst en rulle i månaden. Lovar!

4 kommentarer:

  1. åh vi borde åka till nåt fint ställe och bara fota lite random analogt tillsammans någon gång! och så kan du visa mig ditt bästa ställe att framkalla filmen. saknar analogt så himla mycket uh

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså jaa! Det vore så himla roligt! <3

      Radera
  2. Ser fram emot en massa analogt då!!

    SvaraRadera