Spice Cam

01 februari 2015

Har fått hem en ny leksak, Spice Camen ni vet. Vi tar en titt på den!
Spice Cam
Egentligen är ju kameran en helt vanlig Polaroid 600 Instant Camera, om än dock med lite mer girl power. Som ni förstår är den limited edition, den har en fixerad fokus som sträcker sig mellan 1.2m - ∞, close-up inställning på 0.6 - 1.2m och en BLIXT. Blixten var den stora anledningen till att jag började fundera på en extra Polaroidkamera, då min SX-70 inte har en. Och den blixten som går att köpa till kostar cirka lika mycket som en 600-kamera. Dessutom har Impossible ett större sortiment av 600-film än SX-70-film. Så det kändes helt enkelt väldigt rätt att köpa en 600:a!
Spice Cam
Spice Cam
Spice Camen kom i originalkartong och med klistermärken!!
Spice Cam
Blev glatt överraskad av att den har en bildräknare. Vet inte hur många gånger jag har glömt bort hur många foton jag knäppt av och trott att jag har film kvar i kassetten- men inte haft det. Nu är kameran gjord för Polaroidfilm som består av tio bilder, medan Impossiblefilmerna har åtta exponeringar. Så egentligen har jag ju sex foton kvar att ta och inte åtta.
Spice Cam
Tycker att den är så fin! Vill arrangera en 90-tals fest på stört så att jag kan matcha kameran med Polaroidjackan.

9 kommentarer:

  1. Men vaaaa, jag dör lite smått av avund!!

    SvaraRadera
  2. Jag dör!! Vart har du köpt den? Drömmen ju!

    SvaraRadera
  3. I love pink electronics, this is so badass. Anyhow, that's not exactly the point of this comment. I've been wondering after last night's Oscar gala whether you saw 'Ida' after all & if so, how did you like it and just generally thought about you blog and how I haven't visited it for a while. So here I am and it looks like your avocado tree is still doing relatively well. That's good!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, I've actually seen Ida several times and I absolutely love it! So in my opinion Pawlikowski definitely deserved that Oscar. Plus his speech was just the funniest! Haha and yes, my avocado tree is healthy and strong- thanks for giving it a thought :)

      Radera
  4. Also, sorry for commenting as anonym, I don't really understand google plus. I wrote something under one of your entries about Kieslowski a few months ago & reminded myself of your blog last night. ;_;

    SvaraRadera