Vad jag inte gör

25 februari 2015

Feb15Feb15
Jag äter inte rött kött,
inte heller kikärtor, soltorkade tomater eller pizzeria-pizzor.

Jag rakar inte benen på vintern,
och går inte utanför dörren utan SPF 50 på sommaren.

Jag glömmer inte att vattna mina blommor,
och jag glömmer inte längre att ta mina mediciner.

Jag ringer inte min läkare när jag borde,
och har inte varit på mitt återbesök hos optikern.

Jag dricker inte kaffe,
men går inte en dag utan te.

Jag duschar inte varje dag,
ibland inte ens varannan.

Vad är det ni inte gör?

(listidé stulen av Julia)

8 kommentarer:

  1. Svar
    1. Visst är det! Ger en liksom lite perspektiv på saker :)

      Radera
  2. ÄNTLIGEN nån mer som vågar vara ärlig om duschandet :D kaffet kan jag dock inte förstå..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha jaa, är lyckligt lottad som svettas så pass lite som jag gör. Alltså älskar ju kaffe egentligen, men tål det tyvärr inte :<

      Radera
  3. pizzeria-pizzor nej? pourquoi? (fint att se dig skriva här förresten <3)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt enkelt för att jag blir superrisig i magen av sådana pizzor. Tror typ att det är osten eller mängden dåliga fetter den innehåller? Hur som så kan jag äta hemmagjord pizza, vilket är 100 gånger godare :) Tack fina du! <3

      Radera
  4. vem orkar ens duscha varje dag :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men eller hur?? :<

      P.S. Har helt missat att du flyttat din blogg! Följer dig på bloglovin på dirren <3

      Radera