Det där norrskenet

31 mars 2015

Northern Lights

I förra veckan när jag satt och redigerade dessa foton fick jag ett så fruktansvärt jobbigt telefonsamtal. Det var pappa som meddelade att farfar gått bort på värsta tänkbara vis. Som ni kanske vet gick min farmor bort i januari, vilket jag har kommit att acceptera eftersom jag satt med och höll henne i handen när hon somnade in och på något märkligt sätt har det gjort det enklare att förstå. Men med farfar känns det bara så oerhört overkligt. Blir så enormt matt av att så många i min närhet gått bort eller är riktigt sjuka och jag vet bara inte hur en hanterar sånt här.

Ur allt detta har jag insett vilka makalöst fina personer jag har omkring mig. En pojkvän som tar hand om mig när jag ligger halvt apatisk i sängen, en pappa som kramar hårthårthårt, en bror som kommer med fantastiskt fina nyheter i det tragiska, vänner som får mig att gapskratta trots den makabra sorgen och lärare som bekräftar att det finns viktigare saker i livet än grammatik.

Nåväl. Var det någon av er som såg norrskenet som svepte in över landet? Det var på riktigt det mest magiska jag sett i mitt liv och jag är så glad över att bo ute på landet dit stadsljusen inte når.

12 kommentarer:

  1. Alltså ok, för det första så är jag OFATTBART avis på att du såg norrskenet. Jag såg INGENTING. :'(

    Och så hoppas jag att det känns bättre om farfar och allt snarast möjligt. Du vet att jag finns här om du behöver prata lite på facebook eller nåt! Hundra kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, förstår det :((( Känner mig riktigt lyckligt lottad! Dock fick jag bara se det den första kvällen, var ute tre kvällar i rad efter den första och spanade efter grönskimret, men icke :( Ville nämligen ta bättre bilder med stativ och ett annat objektiv. Oh well, en får väl förhoppningsvis fler tillfällen i livet :)

      Tack snälla, bästa du. Hundra kramar tillbaka <3

      Radera
  2. Åh, beklagar verkligen! men fint att se allt stöd <33

    SvaraRadera
  3. Älskade jag beklagar. Hoppas allting känns bättre snart snart. Kram!

    SvaraRadera
  4. Alltså firstly, FAN VAD FINA BILDERNA BLEV DÖR NORRSKENSDÖDEN!! Second <3 <3 <3 du är bäst! ♥︎

    SvaraRadera