2015

31 december 2015

White Liner
Dags för en tillbakablick på året som gått. Det var med denna listan som min blogg började för prick tre år sedan och jag kan ju inte bryta den traditionen nu- vi kör!

Gjorde du något 2015 som du aldrig gjort förut?
Gjorde en hel del saker som jag aldrig gjort tidigare, t ex reste jag till Asien för första gången, blev faster/ciocia, såg mitt första norrsken, gick på begravning och så tog jag mig igenom alla Star Wars-filmerna :))

Vad var din största framgång 2015?
Att jag fortsatte med mina polskastudier och klarade alla delkurser (förutom en) trots sjukdomskrångel och sorg.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Min bror och hans Nim fick den 7:e november en liten loppa;Alice <3
Säg hej till Alice-Sprallis

Vilka datum från år 2015 kommer du alltid att minnas?
6:e januari
24:e mars
24:e juli

7:e november

Bästa köpet?
Min Fujifilm Instax Mini 90!!!!! <3

Vilka länder besökte du?
Det blev inte många länder i år, däremot blev det ändå ganska mycket resande. I juni hälsade jag på Alan och Nim i Thailand, vi var först i Bangkok sen i Mukdahan och Dong Luang. 
Instax // Thailand
              
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Jaaa att Alice kom till världen gjorde mig himla glad. 

Och ledsen?
Fan alltså. Alla personer i min närhet som gick bort i år har tagit fram en helt ny deppig sida inom mig.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ledsnare, tyvärr.

Vad önskar du att du gjort mer?
Fotat och bloggat.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Svarar som förra året- slarvat med mina mediciner.

Blev du kär i år?

Nio år med Max n still going strong lol. 

Är det något du saknat år 2015 som du vill ha år 2016?
Kreativitet. Känner att jag tappade min skaparanda lite i år.
Scanart 

Favoritprogram på TV?
Har typ inte gjort annat än kollat på serier under 2015. Mina topp tio (utan inbördes ordning):
Keeping Up With the Kardashians, Please Like Me, Deutschland '83, Jessica Jones, Det sitter i väggarna, Game of Thrones, Narcos, Shameless, Rick and Morty och Downton Abbey  (</3).

Bästa filmen?
Dope! Har även nyligen sett The Force Awakens som jag tyckte var superbra. Men alltsåååååååå

SPOILER
SPOILERSPOILERSPOILERSPOILERSPOILERSPOILERSPOILERSPOILERSPOILERSPOILERSPOILERSPOILERSPOILER

vad är grejen med att Adam Driver spelar Kylo Ren??? Och varför såg han så himla... välvårdad ut?? That hair doe? Max och jag skrekskrattade rakt ut i biosalongen när han tog av sig hjälmen hahaha orkar ej. Don't get me wrong, tycker att han spelade rollen helt ok, det var bara det att det var en chock när Adam i Girls helt plötsligt dök upp.

Bästa boken?

Uprooted


Bästa matupplevelsen?
Korean BBQ yaaaas.

Vilka låtar kommer att påminna dig om 2015?
Cosmo's Midnight - Walk With Me Feat. Kučka: 

Och typ allt Lido gjort har gått på repeat hemma.


Vad gjorde du på din födelsedag 2015?
Var på uni hela dagen och kom hem supersent, kollade film och åt tårta.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Ja, alltså förutom det självklara att alla som gick bort hade kunnat få stanna kvar vid liv, så kanske att jag gjort mer utav sånt som jag tycker är kul.

Vad fick dig att må bra?
Att jag tog mig tid till att hänga med mig själv. 

Vem saknade du?
Min bror och alla mina vänner som flyttade till andra städer.

Nyårslöften?
Inga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar