2 x MAC

05 januari 2016

Hey y'all! Hoppas ni har haft en fin och skön julledighet!
Har ni tänkt på att när man unnar sig något runt julen så uttrycker man alltid "det blir en julklapp till mig själv"? Så resonerar i alla fall min hjärna i december månad oavsett vad och hur många saker jag köper. Låt oss ta en titt på ett par grejer jag fick av mig själv nu i jul:
2 x MAC
Två prylar från Mac! Har tidigare endast testat deras läppstift och concealers. Denna gången blev det som ni ser en CC cream och en liten ögonskuggspalett.
2 x MAC
Lightful C Tinted Cream SPF 30 with Radiance Booster i Extra Light
Jag har länge varit ute efter en lätt täckande bas som har minst SPF 30 och som jag kan smeta på med fingrarna dagar då jag inte riktigt orkar sminka mig men ändå vill jämna ut min hudton. Så när jag hittade den här och läste på lite om den tänkte jag att jag skulle slå till.

Färgkorrigerar gör den definitivt, men samtidigt är den mycket mer täckande än vad jag trodde (= att jag ändå måste lägga ner tid på att jämna ut den med en borste). Dessutom har min torra hy inte alls kommit överens med formulan som har fastnat på mina torra och fnasiga partier och framhävt dem ännu mer. Trist som fan :( Tror att den funkar bättre för dom med normal till fet hy. Behåller den till i sommar (då min hy är lite mer samarbetsvillig) och provar den igen då.
2 x MAC
Eyeshadow x 9: Burgundy Times Nine
En liten och kompakt ögonskuggspalett med matta, skimrande och glittriga skuggor. Som alla vet så är Mac's skuggor i världsklass och denna paletten, till skillnad från CC creamen, har verkligen blivit en enorm favorit! Tror t.o.m att jag gillar den mer än mina Nakedpaletter, which says a lot. Här är några av mina favokombos:
Burgundy Times Nine
Honey Lust + Antiqued
Burgundy Times Nine
Star Violet + Sketch
Burgundy Times Nine
Poppyseed + Haux


Det var allt för idag! Hej med er! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar