Capuccino + Abu Dhabi

23 februari 2016

rimmelnyx2
Rimmel Lipliner in Capuccino + NYX Soft Matte Lip Cream in Abu Dhabi

Okej, jag vet att jag redan har visat de här två läpprodukterna i mina senaste månadsfavoriter, men jag demonstrerade aldrig hur de ser ut på eller hur jag använder dem.

Läppennan ritar jag på efter mina läppkonturer (och liiite utanför amorbågen för att göra den aningen fylligare) för att sen fylla i hela läpparna. Den har den perfekta bruna nyansen, och på mig är hållbarheten väldigt bra trots att den har en krämig konsistens.

Liquid lipsticks har ju verkligen blivit så himla hypade det senaste året, och jag fattar verkligen grejen. Jag har alltid älskat matta läppstift (tror jag bara äger två stycken med glans, resten är matta) så det känns som att den trenden är gjord för mig. Just det här läppstiftet från NYX har en så skön formula som, trots att läppstiftet ger en matt finish, är väldigt krämig. Färgen är exakt den nyansen av beige/brun jag länge letat efter och har en god vaniljdoft. Jag använder den alltid ovanpå läppennan från Rimmel och oftast fyller jag i hela läpparna. Några gånger har jag duttat på den endast i mitten av läpparna och sen blandat ut kanterna i läppennan med en pensel, vilket ger en så snygg effekt.

Det var det om det!

2 kommentarer: