Avène + Eucerin + ECO. Modern Essentials

28 mars 2016

Avène + Eucerin + ECO Essentials

Tänkte berätta om tre nya produkter som tagit plats i min hudvårdsrutin. Jag skrev ju om min rutin i januari (klick), som till största delen fortfarande gäller, men jag har blivit tvungen att ersätta min dag- och nattkräm eftersom min hud får en total flipp under övergången från vinter till vår och krackelerar så att jag ser ut som ett enda stort corn flake. Avène och Eucerin är märken som jag alltid går tillbaka till när min hud ballar ur, därav produkter från dem, och så har jag även testat ett serum från ECO. Modern Essentials. 

Avène Cold Cream
Jag berättade ju lite snabbt om denna i mina februarifavoriter. Det är en fuktkräm för mycket torr och känslig hud och är med handen på hjärtat den bästa cold creamen jag har testat. Som ni kanske förstår så är den jääättefet (65 % fett) och därmed även superklibbig. Men den skyddar mig från vår onda luftvärmepump under nattens timmar och återfuktar mina torra fläckar, vilket exakt det jag letar efter i en nattkräm. Använder den alltså varje kväll (men även ibland på dagen när jag bara såsar runt hemma) då jag lägger mig med ett extremt fett och klibbigt ansikte och vaknar upp helt mjuk och ickefnasig. Lätt parfymerad.

Eucerin AtoControl Face Care Cream
Eucerins produkter har jag använt sen jag var liten, mest deras duscholja och pH5 ansiktkräm, och har ett enormt stort förtroende för dem. Så när jag såg på Apotea att de tagit in deras ansiktskräm speciellt utvecklad för atopisk dermatit slängde jag snabbt in den i varukorgen. Nu när jag har använt den i ca en månad kan jag säga att den håller vad den lovar. Den är återfuktande, har en lätt konsistens, lindrar mina problemområden och funkar riktigt bra att ha under smink. Huvudingredienserna är nattljusolja, druvkärneolja, omega 6-fettsyror och licochalcone A. Parfym- och parabenfri.

ECO. Modern Essentials Vitamin C Serum
När mitt serum från ACO tog slut tänkte jag att jag skulle testa ett nytt (är en total newbie i serumvärlden och provar mig fram lite). Vitamin C Serum är ett oljebaserat serum gjort på naturliga ingredienser, bland huvudingredienserna hittar en nypon, mjölktistel och havtorn. På mig har den fungerat bra- den är lätt att distribuera över ansiktet och halsen, ger sjukt mycket lyster trots att själva produkten är åt det torrare hållet, och doftar helt underbart av citrusfrukter. Tycker dock att pumpflaskan är lite osmidig då den lätt blir kladdig, vilket leder till att jag ofta slinter när jag ska pumpa ut serumet så att det skvätter överallt. Hade alltså hellre sett att den kom med en pipett. Parfymerad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar