Februarifavoriter // February Favourites

04 mars 2016

February Favourites
Här kommer månadsfavoriterna för februari!

Så hanterar du en mansplainer
Morgonpasset gästas av psykologen Jenny Jägerfeld som berättar om mansplaining.

A little bit of real talk. av Frida Reg
Frida resonerar kring mat, "hälsosamma" trender och vad hälsa betyder för henne. Håller med i precis allt hon skriver och jag tycker att alla borde läsa detta inlägg.

Lomo LC-A
Kameran som följt med mig överallt i februari. Här har jag skrivit om den.
February Favourites
MAC Satin Lipstick in Twig
Ett brunrosa krämigt läppstift från Mac. Mitt bästa vardagsläppstift som använts flitigt i februari.

Dove DermaSpa Goodness Body Lotion
Inte den mest återfuktande lotionen, men jag kan inte få nog av den här doften!! Använder den ovanpå en annan oparfymerad lotion så att jag får den fukt jag behöver och samtidigt doftar som en sexxxy godess. Den här är nästan slut och jag planerar att testa kroppsoljan eller body creamen ur samma serie här näst. Finns att hitta i alla butiker som säljer Dove.

Thomas Sabo Charm Rose
Har länge tänkt att jag ska ta slut på mina halvtomma parfymer (mest för att rättfärdiga mitt sug att köpa nya dofter) och Charm Rose är en av dom parfymer som jag har haft i flera år som liksom blivit lite bortglömd, fram till nu. Doftar rosor (obs ej på ett överväldigande, tantigt sätt) och passar perfekt med lotionen från Dove!
February Favourites
Avène Cold Cream
Har bytt ut några grejer i min senaste hudvårdsrutin pga min hud hatar mig under övergången från vinter till vår och straffar mig med att börja flagna i hela ansiktet. Så jag fick lov att ersätta min älskade Nuxe Rêve de Miel nattkräm till denna som är typ 10 gånger fetare. Pressade våldsamt ut det sista ur min gamla tub (note to self: skaffa en tube wringer) i väntan på att den nya jag beställt skulle komma hem. A++ för extremt intensiv återfuktning.
February Favourites
Orkidéer + Orkidéböcker
Sen i december har jag och Max till och från hjälpt en av våra vänners mamma att flytta ut från hennes villa, och som tack fick jag alla orkidéer i huset plus fyra orkidéböcker. Om ni inte visste så är jag totalt orkidétokig och har nu, tack vare Malin, fördubblat min samling och har sammanlagt ca 30 stycken! Blir så glad i hjärtat av dom <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar