Skottdagen // Leap Day

01 mars 2016

12
07.03
Vaknar en halvtimma innan väckarklockan ringer, och får en halvtimma extra att slösurfa på mobilen innan jag måste gå upp. Score.

08.02
Hasar mig ur sängen och gör mig i ordning.
4
09.18
Sätter mig på tåget och dricker någon form av havredryck till frukost. OBS att jag äter mer senare, har bara väldigt svårt att få i mig mat på morgonen.
57
09.56
Hoppar av pendeln i Södertälje och styr stegen mot en jobbintervju. Tror det gick bra (hoppas jag inte jinxa det nu med att säga att det gick bra :)) ).

11.00
När intervjun är över går jag och sätter mig på Espresso House för frulle nummer två. Jobbigaste killen sätter sig bredvid mig och börjar ragga/ prata om sig själv och jag hetsäter upp min yoghurt för att sen fly därifrån snabbt som ögat. Hatar att jag är för feg för att säga att jag inte vill prata, och jag hatar att killar inte kan ta en fucking hint. Ville bara äta min yoghurt och dricka mitt te ifred :/
8
12.11
Rör mig ner mot stan med planen att köpa hårfärg, men så har H&M rea och jag får för mig att testa lite kläder. Resulterar i att jag får både tröjan och kjolen i bild med mig hem. Tittar även snabbt in på Akademibokhandeln och köper Harry Potter-målarboken. Feelin' spendy med andra ord.
9 11
12.47
Vinkar hejdå till Södertälyeah.

13.25
Anländer i G, där KES har satt sina spår i hela orten, och börjar gå mot vårdcentralen för att ta blodprov (något jag ska göra en gång var tredje månad men kommer ihåg typ var femte månad).
14
14.36
Går hem till pappa och vill bara lägga mig och sova men är istället produktiv och söker lite sommarjobb + äter upp gårdagens gul curry-rester till lunch.
1719
15.41
Min boi hämtar upp mig och vi åker och handlar, sen åker vi hem och kramas.

17.25
Orkidévattningsdags.
21 22
18.53
Börjar måla i HP målarboken...

19.00
och gosar med Tessan (aka Tess, Tessipoo, SNES, Keff, Teff, Teflonpannan). 23
19.35
Dags för middag. Fisk och räkor i ugn med ris till. Och ett glas svartvinbärsjuice på det.
24 25
23.01
Sminkar av mig och borstar tänderna.

23.11
Lägger mig dödstrött i sängen och somnar på dirren.

8 kommentarer:

  1. YAAS!! Älskar detta inlägg. More plz!!!!!

    SvaraRadera
  2. Håller med ovanstående kommentar, riktigt kul och mysigt inlägg!
    Also, vad är det för fantastisk effekt på bilderna? :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack du <3
      Har fotat bilderna med en camcorder-app :)

      Radera
  3. vhs-effekten är så fin. AND SO ARE YOU :))))))

    SvaraRadera
  4. nä vad bra bloggy!!!!! ska börja följa dig du verkar som en bra och cool person

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså <333 Vad glad jag blir!! <3

      Radera