B-day grrl

24 april 2016

Ska vi ta en titt på hur min födelsedagshelg såg ut? Eller aa fredag och lördag då, eftersom jag insjuknade på söndagen.
bday grrl
För två fredagar sen var det alltså min födelsedag! Dagen började vid sextiden och runt sju, som ni ser, går jag till tåget. Eftersom jag jobbar på en polisstation (några undrade för ett par inlägg sen vad jag jobbar som- jag är passhandläggare!) och det är fotoförbud i hela stationshuset är nästa foto taget vid fem när jag precis kommit hem. Ungefär såhär trött är jag varje dag efter jobbet :)))
bday grrl
Det är tur att jag har nordens finaste arbetskamrater, annars hade det varit en riktig pina att ta sig upp. Vi har bara känt varann i några veckor och ändå uppvaktade de mig på min dag. Hur gulliga??
bday grrl
Kvällens plan var att testa en relativt ny restaurang här i hemstaden med pappa och Max. Såhär såg jag ut- vit turtleneck från Only, fejkmocka-kjol från H&M och stumpbyxor från Hemköp. Tyvärr plockade inte camcorderappen upp min sminkning, som jag förövrigt blev så jäkla nöjd med, så kanske får återskapa den till ett separat inlägg någon dag.
bday grrl
Det var hit pappa tog oss, till Bistro Bar som ligger i gamla stationshuset. Jag tog bistrons hjortgryta med rårörda tranbär och bakpotatis fylld med färskost (mmmhh) till varmrätt och en cheesecake med bär och passionsfrukt (aaaah) till efterrätt. Det var min 24e födelsedag det!
bday grrl
Dagen därpå var Max och jag ivägbjudna till Västerås för att fira hans syster som fyllt år tidigare i veckan. Hon hade bokat bord för elva pers på en flott restaurang och majoriteten av oss åt gösen med pepparrotssås- dögott yas.

Och så var det med den födelsedagshelgen!

2 kommentarer:

  1. MYS!! Synd att man inte får fota på ditt jobb. Hade vart kul att se hur du har det. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får komma till luckan och hälsa på någon dag! <333

      Radera