LUSH x 3

12 april 2016

LUSH x 3
Ni vet när en får en himla Lush-craving och klickar hem en hög med grejer? Well, that happened.
LUSH x 3
BIG // Schampo
Lush kanske mest kända schampo innehållande bl a havssalt, sjögräs, kokosolja och citron och lime. Trots att jag bara hunnit använda den ett par gånger så är jag redan så kär! Mitt hår blir precis som när jag tvättar det i havet i Hudik om somrarna, alltså otroligt mjukt och med en massa volym, samtidigt som det doftar fantastiskt gott av neroli, vanilj och mandarin. Dessutom har den näst intill tagit bort mitt hårbottenseksem- så bra bonus!
LUSH x 3
ULTRABLAND // Rengöring
Jag har länge velat testa på cleansing balms, och i synnerhet nu när jag har läst på ett flertal hudvårdsbloggar att det ska vara den mildaste formen av rengöring. Ultrabland beksrivs på förpackningen som "En ultraeffektiv och ultramild rengöring i krämform för alla hudtyper." vilket jag verkligen kan skriva under på. Jag använder den som så att jag applicerar små klickar på pannan, hakan och under ögonen, för att sen massera in det i hela ansiktet och torka av med en varm, fuktig tvättlapp. Tar effektivt bort smink och lämnar huden återfuktad. Perfekt rengöring för oss torrisar.
LUSH x 3
BREATH OF FRESH AIR // Ansiktsvatten
Som ni kanske vet älskar jag Eau Roma Water och har varit trogen mot den i flera år. Av just den anledningen att jag har använt den så pass länge kände jag att jag kanske borde testa på en annan av deras ansiktsvatten, tänkt och gjort flyttades denna över till varukorgen. Den är mycket uppfriskande och härlig att ha på huden och funkar precis lika bra som Eau Roma Water, men kommer nog gå tillbaka till den förstnämnda när den här tar slut då jag tycker att den doftar godare.
LUSH x 3
Samples:

MASK OF MAGNAMINTY // Ansiktsmask
Har använt en klick i t-zonen, och jag gillar den skarpt! Innehåller bl a pepparmintsolja som ska stimulera blodcirkulationen och liksom "kittlar" huden, ringblomma som är vårdande, och har en exfoliering bestående av nattljusfrön och malda adukibönor. Enligt beskrivningen på deras hemsida passar masken bra för både fet och känslig hud. Kommer med stor säkerhet köpa den nästa gång jag handlar på Lush.

AMERICAN CREAM // Balsam
Enligt Lush själva så är detta deras populäraste balsam. Doftar starkt av vanilj, gör håret mjukt och lent, och passar fantastiskt bra ihop med Big. Då jag inte är så petig med vilken sorts balsam jag använder så är det bara ett kanske från mig när det kommer till att köpa den. Men gillade doften väldigt mycket!

COSMETIC LAD // Ansiktskräm
Denna har jag tyvärr inte hunnit använda ännu, så jag kan inte uttala mig om hur den funkar på min hy. Kan däremot säga att den inte doftar så värst ljuvt, men är samtidigt slutsåld på deras hemsida vilket bådar gott.

Har du några Lush-produkter du vill tipsa om? Tell me i kommentarerna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar