Marsfavoriter // March Favourites

05 april 2016

marchfavourites1Kimojis
Köpte appen precis samma dag som den släpptes, men det var inte fören nu i mars som jag började använda den ordentligt. Pratbubblorna och sweetheartsen är mina favosar!

marchfavourites2
ACO Cuticle Cream
Den här har jag haft med mig vart jag än gått i mars pga lider av orimligt torra och spruckna nagelband. Produkten i sig är egentligen inget speciellt, men är väldigt återfuktande och gör definitivt sitt jobb. Finns att hitta på de flesta apoteken.

marchfavourites3
Solljus
I dubbel bemärkelse då. Att solen började (och fortsätter) kika fram mer och mer är guld, och guld är även rooibos-teet med namnet Solljus. Smakar tropiska frukter och är berikad med D-vitamin.


Vinyl
Månadens favoritserie! Skapad av Martin Scorsese, Mick Jagger och Terence Winter, och handlar om musikscenen i New York på 70-talet. Skivbolagsdirektören Richie är på väg att sälja sitt bolag som är kört i botten då han övertygas om att rocken inte är död, vägrar att sälja bolaget och spårar the fuck ur.

Innehåller:
1. True 70's vibes
2. Sjukliga kokainscener
4. Gestaltningar av massvis med kända musiker, konstnärer och andra kända (såsom Led Zeppelin, Black Sabbath, David Bowie och ofc Andy Warhol).
3. Bästa soundtracket på lääänge.

Mmm ska se det senaste avsnittet efter att jag skrivit klart det här inlägget, längtarrrr. Se trailern här!


Ladies Who Lunch
En podd av YouTubepersonligheterna Cat Valdes och Ingrid Nilsen. Trots att det bara har kommit ut ett avsnitt så är jag helt hooked. I det avsnittet pratar de om vänskap på ett så engagerande och vettigt sätt, och besvarar frågor om hur en skaffar vänner som (ung)vuxen, om man kan ha fler än en bästa vän och hur en hanterar small talk. Lyssna här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar