Höstlistan och lite annat

06 oktober 2016

Hej alla fina. Nu när hösten officiellt är här kom blogglusten tillbaka. Sorry för att jag har varit MIA de senaste månaderna, men har haft en riktigt intensiv sommar. Juni, juli och augusti har det varit högsäsong på jobbet och jag har knappt haft tid att ens andas. Och i slutet på augusti och i princip hela september har jag hjälpt min pappa att packa ihop mitt barndomshem. Från dagen då pappa och mamma tog med mig hem från BB har det stora gula huset med brunt tak varit mitt "hem-hemma" och det är så sorgligt att det inte längre är det.

Och inte nog med att jag har hjälpt pappa att flytta så är jag själv mitt i en flytt till en egen liten lägga här i hemstaden. Längtar så till då jag inte längre lever bland flyttkartonger.

gdfsb
Fast det allra mest livsomvälvande är nog ändå att Max har tagit sitt pick och pack och flyttat till Malmö, vilket innebär att vi nu har ett distansförhållande. Stundvis har det varit galet jobbigt men tycker ändå vi gör ett bra jobb för att få det att funka. När saker och ting har lugnat ner sig här på hemmaplan är tanken att jag ska åka ner till Skåne i alla fall varannan helg, så ni kan räkna med en hel del Malmöäventyr här inne.
Ja, det var väl min lilla update då. Låt oss gå vidare till höstlistan som cirkulerat runt på de flesta bloggar, känns som en perfekt mjukstart till det här med att börja blogga igen.
Autumn Days
1. Vad kommer du äta i höst?
Tror inte jag kommer äta så värst annorlunda mot vad jag äter nu. Kanske inför jag mer soppor och grytor till min matplanering och förhoppningsvis reducerar jag min hämtmatsvana med 90 % pga dyyrt af.
2. Vad kommer du dricka i höst?
Te såklart, jobbets varma choklad (b-ä-s-t-a) och någon gång lyxar jag kanske till det med en chailatte från Espresso House. 
3. Vad gör du om dagarna egentligen?
I det stora hela: försöker kombinera ett heltidsjobb med mina kreativa projekt. Det är fan inte lätt, i synnerhet inte nu när jag lever i ett flyttkaos. Intalar mig själv att jag kommer ha mer tid för mig själv och mina idéer så fort jag har flyttat in i min nya lägenhet. Ni anar inte hur mycket jag längtar tills dess. 
4. Vad gjorde du vid den här tidpunkten för ett år sedan?
Vet inte? Har nordens sämsta minne. Enligt bloggen kollade jag på Deutschland 83 och sörjde.
5. Vad tittar du på?
SKAM!!!!!! Alla som missat denna fantastiska norska serie måste gå in på NRK och kolla nu på en gång!!
Grinar över hur bra denna serien är och så pepp på säsong 3 (som precis har börjat yassss). Serien kan jämföras med typ Skins men är så jäkla mycket mer relatable och sätter verkligen fingret på alla dessa virrvarr till känslor man upplever som tonåring/ung vuxen. Massvis med mysiga hångelscener utlovas; min höstpresent till er- ya'll are welcome.
Är det någon av er som redan sett Skam so plzzz skriv en liten kommentar här nedanför för jag har ingen att fan girla med!!

6. Vad läser du?
Har precis läst ut Sandras Beijers senaste bok (som var så hjärtskärande fin) och ska börja på Floras debutroman härnäst. Är i övrigt riktigt förväntansfull på Estée Lalondes bok Bloom. Heja bloggvärlden!
7. Vad var bäst med sommaren? 
Semesterdagarna i Hudik, Malmö och Louisiana. 
8.Vad är det sämsta med hösten? 
Kämpar så mycket med att hitta bra grejer med hösten, så tycker egentligen att allt är sämst ? Men det allra sämsta är väl att det bara blir mörkare och mörkare för varje dag som går. Ger mig sån fruktansvärd panique pga känner mig helt utmattad när det inte är ljust ute på morgonen då jag måste hasa mig upp (note to self: köp en wake up-light och D-vitaminer).
9. Vad har du för höstplaner?
Flytta till min lägga, skapa mer, kanske åka på en utbildning med jobbet, umgås mer med vänner, köpa ny dator, blogga och ta ut fler semesterdagar för åka ner till bae.
10.Vad har du på to do-listan?
Få ordning på lägenheten, hitta någon kul utbildning att gå till våren och göra mig av med en massa kameror jag inte använder.
11.Var hänger du helst när du är ledig?
Allra helst i Malmö, såklart. Annars hemma hos en kompis över en kopp te. Men hamnar oftast i min säng med min dator på magen tittandes på youtube.
12. Har du någon inplanerad resa?
Om pendlingarna ner till Skåne räknas så får jag väl svara det. Vill dock flyga till Warszawa över en weekend eller så, någon som är på? 
13. Vad lyssnar du på i höst?
Lido släpper ju sitt album imorgon och jag sprängs av förväntan. Alltså är så jävla kär ni fattar inte.
14. Slutligen, vad är det bästa med hösten?
Att höstrusket är en fullt legitim ursäkt till att ligga hemma och kolla på serier :))))

4 kommentarer:

  1. Yaaay you're back, som jag har längtat haha!

    Trist med flytt och allt, men det blir nog bra till slut. Och så fint att du och Max håller ihop ändå ♥

    Vad bra att du tipsade om Skam, hade ju tänkt se den, men glömde vad den hette och vart man kunde se den (...hahaha). Hoppas att joina fanskaran, återkommer! B-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha åh <3
      Jaaa återkom när du har sett, min favosäsong hittills är Nooras (säsong 2) pga så fin love story <3

      Radera
  2. Heja, heja för att blogga igen! Ser fram emot det, och hoppas allt med flytt(arna) går bra.

    SvaraRadera