2016

15 februari 2017

February
Hej 2017 och alla ni fina som fortfarande hänger kvar här. Radiotystnaden här inne har varit alldeles för påtaglig under förgående år, med några blygsamma instick här och var. Jag tänker inte gå in på orsaker till frånvaron, utan det ni behöver veta är att jag har saknat den här platsen något ofantligt mycket. Och er såklart. Är så glad åt att ni fortfarande tittar in och kommenterar. 

I januari kände jag att det inte var någon mening med att sammanställa förra året i en lista som jag gjort tidigare år. Tänkte väl att jag inte åstadkommit något och att hela året har varit fyllt av depp och sjukdomar. Nu såhär en månad och några veckor in känner jag att jag trots allt vill ha en liten sammanfattning av detta usla år dokumenterat. 

Gjorde du något 2016 som du aldrig gjort förut?
Skaffade mig en rimlig anställning med månadslön, flyttade in i en egen lägenhet, och inledde ett distansförhållande.

Vad var din största framgång 2016?
Att jag och Max lyckats hålla ihop trots avståndet.

Vilka datum från år 2016 kommer du alltid att minnas?
1:a april

24:e juni
Midsommar 2016
Bästa köpet?
Datorn och kameran.


Vilka länder besökte du?
Tog tåget över till Danmark i sensomras.

Louisiana

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Syjuntan, helt klart. Varje torsdag ses vi ett gäng och bara skapar grejer utan press eller måsten. Har träffat helt fantastiska personer och vi har haft så givande diskussioner. Syjuntan har verkligen räddat mig och mitt psyke under hösten och vintern. 

Och ledsen?
Att Max flyttade till Malmö. Den finala flytten från mitt barndomshem. Den kroniska sjukdomen och medicinbiverkningarna.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ledsnare. Att det ens är möjligt är helt absurt? 2015 var jag väldigt ledsen pga att döden var alldeles för närvarande. 2016 dog ingen, men så många livsomvälvande händelser tog plats och påverkade mig mer än jag kunnat ana.

Vad önskar du att du gjort mer av?
Önskar att jag hade gjort mer av en massa saker. Rest, fotat, läst, umgåtts med vänner, bloggat osv.

Vad önskar du att du gjort mindre av?
Isolerat mig.

Blev du kär i år?
Ja, alltså knäppt vad kär man kan bli av att sätta en 4-5 timmars tågresa mellan sig själv och sin partner?

Är det något du saknat år 2016 som du vill ha år 2017?
En mer kreativ vardag med roliga och inspirerande projekt. Att plugga.


Bästa filmen?
The Lure. En fantasymusikal som är en sådan fröjd för ögat. Tänkte berätta mer om den i ett annat inlägg.


Bästa boken?
Inga av de böckerna jag läste 2016 gjorde något större intryck på mig, tyvärr.


Favoritprogram på TV?
SKAM er alt.


Den maträtt du åt oftast 2016?
Säkert bulgursallad med stekt halloumi och pestovinägrett.

Vilka låtar kommer att påminna dig om 2016?
Har mest lyssnat på 90- och 00-tals hiphop och r&b. Annars har jag lyssnat mycket på Lido, precis som 2015.

Vad gjorde du på din födelsedag 2016?
Detta.

Vad fick dig att må bra?
Syjuntan. Ensamtid med Max i vår stuga. Att min bror med barn flyttade hem igen från Thailand.

Untitled
Vem saknade du?
Så många. Men allra mest Max och min bror.


Nyårslöften?
Att vara snällare mot mig själv och att göra mer saker jag finner glädje i.

4 kommentarer:

  1. FINALLY <3 undrade när det skulle komma upp inlägg! BÄST ÄR DU och jag saknar dig ♥︎ låt oss åka iväg å fota å vara lite kreativa tillsammans snart! ♥︎♥︎

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ur my biggest fan <333 Saknar dig med! JA TACK!! <3

      Radera
  2. Yaaas! Hejar på dig och Max så mycket! Är så glad att det går bra för er! Och skönt att du äntligen är tillbaka, hoppas att ditt 2017 blir fantastiskt ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men åh, gullig du är <3 Tack detsamma!

      Radera